Společnost


VALPEX s. r. o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61741Nedodržení prodloužené záruky

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 14 dnů 3 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
31.10.2022, před 2 lety

František Hertl

Znění stížnosti

Dne 7.1.2020 jsem v int. obchodě timestore.cz koupil hodinky Citizen. Na tyto hodinky dávají záruku 5let stejně jako výrobce. V obch. podmínkách čl.8.1 uvádějí:
"může však být prohlášením v záručním listě, na jeho obalu či reklamě stanovena delší. Pokud je tímto způsobem poskytována záruka delší než 24 měsíců, prodávající určí podmínky a rozsah prodloužení záruky formou prohlášení v záručním listě či zvláštními obchodními podmínkami, a není-li tak určeno, uplatní se na vzniklé vady po uplynutí doby 24 měsíců po převzetí zboží ustanovení Občanského zákoníku o záruce za jakost".
Protože nikde prodlouženou záruku neomezují a nemají pro ni zváštní podmínky předpokládám, že se na ni vztahují stejná ujednání jako na zákonnou dvouletou záruku.
- 6.9.2022 jsem hodinky reklamoval pro poruchu datumovky
- 9.9.2022 reklamaci přijali jako opodstatněnou
- 7.10.2022 poslali mail, že hodinky jsou opraveny a posílají je
- toto však neučinili a poslali je až 11.10.2022 po mé urgenci
- hodinky mi došli 12.10.2022. Po rozbalení jsem zjistil, že závada přetrvává. Toto jsem vyfotil a poslal jim mailem
- nikdo se neozval a tak jsem jim 13.10. poslal mail, že pro nedodržení 30denní lhůty na reklamaci odstupuji od smlouvy a chci vrátit peníze
- na to už reagovali, že lhůtu dodrželi - 7.10. mi poslali mail a že mám poslat hodinky na novou reklamaci
- tak jsem jim poslal vaše vyjádření k jinému případu, že ve lhůtě mi musí být hodinky i doručeny
- na to odpověděli, že je mám poslat s požadavkem na vrácení peněz, což jsem udělal 14.10
- nic se nedělo a tak jsem to urgoval 25.10. - odpověděli, že balík nemají
- doložil jsem jim číslo zásilky a hodinky našli
Pak mi odpověděli následující:
"
radi by sme uviedli celkovú situáciu na pravú mieru.
Paragraf na ktorý sa odvolávate § 19 odsst. 3 zákona č. 634/1992 SB., o ochrane spotrebiteľa, povinnosť vybaviť reklamáciu - hovorí o uplatnenia si nároku na reklamácie v dobe do 24 mesiacov od prebratia.
Tovar z Vašej objednávky, má vystavený doklad dňa 7.1.2020, dáta o prebratí z tohto obdobia už máme uzatvorené a predpokladáme prebratie v priebehu pár dní a vzhľadom na obdobie kedy ste riešili reklamáciu už nebola lehota 24 mesiacov platná.

1. tovar z Vašej objednávky id ***, faktúra *** - hodinky značky Citizen - 200200454 - už nespadajú pod zákonom stanovenú lehotu 24 mesiacov
2. prípadná záruka, ktorá je nad rámec zákonom stanovenej lehoty teda spadá pod OP predajcu a nie pod paragraf ktorý uvádzate, lebo už sa nejedná o zákonom stanovenú lehotu 24 mesiacov
3. tým pádom Vám nevzniká nárok na vrátenie peňazí ani na ďalšie riešenie v reklamačnom konaní
4. pôvodne sme sa snažili vyriešiť reklamáciu/opravu k Vašej spokojnosti, bohužiaľ neúspešne a v tejto chvíli už nemáme možnosť inak riešiť než bolo vybavené a komunikované predtým
5. samozrejme ak máte záujem môžete sa obrátiť na Českú obchodnú inšpekciu
6. tovar Vám posielame tak ako nám bol doručený na adresu uvedenú v reklamačnom protokole bez akéhokoľvek zásahu
"
S tímto však nemohu souhlasit.

Ještě pozn.: v jiném případu s touto firmou uvádíte, že protože sídlí na Slovensku, je třeba se obrátit na Evropské spotřebitelské centrum. Oni však ve svých Obch. podmínkách uvádějí, že se řídí právním řádem České republiky a s mimosoudní stížností se spotřebitel může obrátit na kontrolní orgán, kterým je Česká obchodní inspekce.

Děkuji


Produkt

Hodinky Citizen Titan AT8154-82L


Požadované řešení

Vrátit peníze


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
31.10.2022 15:01, před 2 lety

Pokud výrobce nabízí delší záruku, než je zákonná, musí se k ní prodávající také zavázat (§ 2114 občanského zákoníku). Pokud se však prodávající zaváže zárukou za jakost nad zákonnou dobu 24 měsíců, jedná se o čistě smluvní vztah, a nároky z vad, které se vyskytnou v této pozdější době, se tudíž řídí uzavřenou smlouvou, resp. obchodními podmínkami. Není-li stanoveno jinak, zákon se použije podpůrně.

Dle aktuálních podmínek společnosti je nyní provozovatelem společnost VALPEX s.r.o., přičemž předchozí stížnosti směřovaly na společnost W25 s.r.o., která byla pravděpodobně předchozím provozovatelem.

Primárním nárokem je oprava, přičemž odstoupení od smlouvy je možné pouze v krajních případech.

VALPEX s.r.o. je jako společnost zapsaná v obchodním rejstříku na Slovensku i v Česku. Dle obchodních podmínek společnosti je tedy i možné řešit tento spor mimosoudně při České obchodní inspekci. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů při ČOI je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/. Tato služba je bezplatná.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 10:50, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.