Počet nahlášených stížností: | 42 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Sjednala jsem si u AXA poměrně drahé cestovní pojištění na cestu do USA a to včetně zavazadel s pojistým krytím do limitu 20000 Kč/ks. Při návratu a přestupech došlo ke ztrátě zavazadla dopravcem. Kontaktovala jsem zákaznickou linku pojišťovny AXA, kde se mnou případ sepsali a přidělili mi číslo pojistné události (vše jsem detailně popsala operátorce, takže věděla, že zavazadlo bylo odbavené). Po uplynutí lhůty pro nalezení zavazadla jsem poskytla pojišťovně všechny podklady, avšak moje žádost o finanční odškodnění v rámci pojistného krytí byla zamítnuta s tímto odůvodněním:
Z Vámi doložené dokumentace vyplývá, že ke ztrátě zavazadel došlo v době, kdy byla svěřena dopravci, což spadá do
výluk Vámi sjednaného cestovního pojištění.
A z tohoto důvodu jsme nuceni Vámi uplatněný nárok v plném rozsahu odmítnout.
Citujeme VPPCP III. ČÁST, ODD. E), Čl. 2. Na jaké případy se pojištění zavazadel nevztahuje? – výluky z pojištění,
odst. 1., písm. b):
„Vedle výluk uvedených v části II., čl. 8 těchto pojistných podmínek se pojištění zavazadel dále nevztahuje na případy
odcizení, poškození nebo zničení pojištěné věci v době, kdy byla zavazadla svěřena dopravci.“
Šetření proběhlo v souladu s ustanoveními zákona č. 89/2012 Sb., občanského zákoníku a příslušnými ustanoveními
Všeobecných pojistných podmínek.
Moc nerozumím tedy tomu, proč jsem tedy za pojištění zavazadel platila. Zavazadlo mi nebylo odcizeno, poškozeno, ani zničeno, ale ztratilo se během cesty. Je asi běžné, že na cestách do zahraničí si zavazadlo odbavujete, moc tedy nerozumím tomuto ustanovení, které mi tedy připadá jako klamání klienta a snaha o alibistické uvedené vlastně všech variant neplnění tak, aby klient v žádném případě nic nedostal. Považovala jsem doposud AXA za solidní pojišťovnu, nyní bych si zde již opravdu nic nepojistila.
AXA cestovní pojštění Komfort
Požaduji vyplatit kompenzaci za ztracené zavazadlo a tranpsarentně komunikovat dalším klientům pojišťovny, že se v případě odbaveného zavazadla, zříká jakékoliv formy odpovědnosti. Kompenzace je dle jejich podmínek téměř ve 100% případů nemožná, pokud si podmínky vykládají tak, jak se to zrovna hodí, aby nedošlo k plnění.
|
Tweet |
Dle podmínek společnosti se pojištění zavazadel vztahuje na škodu, která vznikla pojištěnému na zavazadle v důsledku krádeže nebo vloupání. Jak je i uvedeno společností pojištění nepokrývá odcizení a poškození zavazadel, která byla svěřena dopravci. Společnost by o rozsahu pojištění měla ovšem řádně informovat. Spotřebitelům doporučujeme smlouvy před uzavřením řádně číst.
Poškození a ztrátu zavazadel je nutné uplatnit přímo u dopravce, který za vzniklou škodu odpovídá. Odpovědnost je však omezena limitem 1131 SDR (cca 38 000 Kč). Při poškození či ztrátě zavazadla má spotřebitel nárok vznést vůči dopravci požadavek písemně do sedmi dnů od doručení zavazadla nebo příletu. Je však nanejvýš vhodné již na letišti při vzniku mimořádnosti požádat na přepážce o potvrzení a následně ve výše uvedené lhůtě písemně kontaktovat dopravce či společnost, která ho ve věci opravy zavazadel zastupuje.
Společnosti AXA v České republice se 15. října 2020 staly součástí skupiny UNIQA Insurance Group. UNIQA pojišťovna, a.s. se rozhodla nevyužít služby VašeStížnosti.cz, a to i s ohledem na povinnost ochrany osobních údajů. Stížnosti a nesouhlasy týkající se UNIQA pojišťovny je možné adresovat na oddělení stížností a reklamací, stiznosti@uniqa.cz, případně na ostatní kontakty na www.uniqa.cz