Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Jednám za svou maminku, k 31.8.2022 jsme vypověděli smlouvu s touto společností kvůli jejímu jednání (nebo spíš nejednání). Vzhledem k tomu, že jsme vypověděli smlouvu předčasně byl nám v souladu s obchodními podmínkami vyměřen deaktivační poplatek ve výši 8 tisíc korun se kterým jsem byl srozuměn a souhlasili jsme. V květnu 2022 byl tento deaktivační poplatek stržen z pravidelného vyúčtování (které jsem samozřejmě musel reklamovat neboť bylo špatně provedeno), takže místo přeplatku 14 499 zaslala firma zpět pouze 6 499-rozdíl je deaktivační poplatek. Po tříměsíční výpovědní lhůtě maminka přešla od 1.9.2022 k jinému dodavateli. Tradičně firma neudělala závěrečné vyúčtování a po mé výzvě k reklamaci tak učinila po 2 měsících. Překvapením bylo že si firma opět naúčtovala deaktivační poplatek za předčasné ukončení smlouvy opět ve výši 8 tisíc korun a samozřejmě opět špatně provedeno vyúčtování, protože nezapočítali správný počet zaslaných záloh na plyn. Další reklamace vyúčtování je tedy znovu na cestě, vzhledem k dluhu Elgasu vůči nám ve výši 13 100 Kč. Je neuvěřitelné že aby se člověk mohl domoci svých práv s tímto odběratelem musí věnovat několika měsíční úsilí a nenechat se znechutit. Vím že na tyto stížnosti firma Elgas nereaguje takže nečekám žádnou reakci jen dávám námět ke čtení pro další nešťastné zákazníky této pseudofirmy.
Smlouva na odběr plynu
navrácení peněžních prostředků z opětovně špatně provedeného vyúčtování.
|
Tweet |
Spotřebitel postupuje správně, navíc nedodržení lhůty pro vyřízení reklamace je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.