Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncert se měl konat 11.3.2020 v Ostravar Aréně Ostrava. Asi 2 x došlo ke změně termínu koncertu. Nakonec byl koncert, který se měl konat 10.2.2022 zrušen.
Lístky jsem zakoupila na portálu www.smsticket.cz dne 1.5.2019.
Dne 9.3.2022 jsem po předchozí výzvě společnosti smsticket.cz, IČO: 29298814, podepsala "Vzájemnou dohodu zákazníka a pořadatele o vzájemném vypořádání (narovnání) formou mimořádného vrácení vstupného ve výší 80% celkové ceny vstupenek. Dohodu jsem zaslala e-mailem na adresu: info-zrusene-akce@smsticket.cz.
Dne 14.10.2022 jsem obdržela vyjádření společnosti smsticket.cz, dle kterého jako zprostředkovatel prodeje vstupenek na zrušené koncerty v rámci Gregorian tour, dle pokynů pořadatele administrovali veškeré žádosti o kompenzace vstupného. Společnost smsticket není pořadatelem koncertů, na které byly vstupenky prodávány. Prodej a distribuci vstupenek zprostředkovávají jménem a na účet pořadatele, a to na základě pověření daného smlouvou s pořadatelem. Nákupem vstupenky vzniká přímý právní vztah mezi zákazníkem a pořadatelem akce, který vstupenku prodává. Společnost smsticket s.r.o. vstupné nyní vrátit nemůže, neboť jedná pouze jménem a na účet pořadatele. Pořadatel je vrácením peněz nepověřil a nepřevedl finanční prostředky potřebné k vracení vstupného. Za vrácení vstupného tak odpovídá výhradně pořadatel. Veškeré nároky na vrácení vstupného za zrušené koncerty mám uplatňovat vůči pořadateli FP PRO, s.r.o., IČ 05390435, se sídlem Kurzova 2222/16, Stodůlky, 155 00 Praha 5. Email: fppro@fppro.cz. Pořadatel od února 2022 přestal komunikovat se společností smsticket. Neodpovídá na emaily.
Dne 16.10.2022 jsem se pokusila prostřednictví e-mailu na adrese: fppro@fppro.cz dohodnout na vrácení peněz, ale společnost FP PRO, s.r.o. nereagovala.
Zakoupeny 4 lístky na neuskutečněný koncert v Ostravě v celkové výši 4760,-Kč
Vrácení peněz
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pořadatele akce je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli, tak jak výše spotřebitelka navrhuje.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.