Počet nahlášených stížností: | 52 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 1 |
V době naší nepřítomnosti (čtvrtek 27. 10. odpoledne) si náš čtrnáctiletý syn zabouchl vchodové dveře do bytu (Praha 6). Podle vyhledání na Google jsme objednali zámečníka ze zamecnik-24.cz.
Operátor na dotaz ohledně ceny sdělil, že se platí 600,- Kč za výjezd a dále podle náročnosti práce. Podle synova vyprávění dorazil muž mluvící s ruským přízvukem, jehož odpovědí na otázku, kolik to přibližně bude stát, byla otázka, kolik má syn peněz. Zabouchlé dveře otevřel během několika málo minut, poté po synovi žádal 8400,- Kč. Nakonec se spokojil se 7700,- Kč a odešel. Později ještě syn obdržel jakousi podivně vypadající fakturu na částku 7700,- Kč + DPH, prý aby mohl uhrazenou částku požadovat z pojištění domu. Poté, co nám syn zatelefonoval, jak záležitost proběhla, jsme znovu zavolali na linku operátora, který nám doporučil, abychom napsali reklamaci na e-mailovou adresu Pzamecnicka@gmail.cz. Toto jsme učinili teprve nedávno (1. 11.), takže žádná reakce zatím nepřišla. Neděláme si ale žádné velké iluze ..
Otevření zaklapnutých dveří do bytu (klíč v zámku zevnitř)
vrácení rozdílu mezi inkasovanou částkou a cenou obvyklou
|
Tweet |
Prodávající (či poskytovatel služby) je povinen informovat v souladu s cenovými předpisy a přímo použitelným předpisem Evropských společenství spotřebitele o ceně prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb zřetelným označením výrobku cenou nebo informaci o ceně výrobků či služeb jinak vhodně zpřístupnit. Informace o ceně nesmí zejména vzbuzovat zdání, že cena je nižší, než jaká je ve skutečnosti. Dozorovým orgánem je v této oblasti Česká obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel, který je přesvědčen, že došlo k porušení ustanovení zákona o ochraně spotřebitele, se může obrátit na regionální či ústřední inspektorát České obchodní inspekce. Adresy jednotlivých inspektorátů lze najít na www.coi.cz. Podnět lze podat i elektronicky přes elektronickou podatelnu ČOI na adrese www.coi.cz.
Stanovování ceny je věcí podnikajícího subjektu, který přitom však musí respektovat obecně závazné právní předpisy. O neúměrné zkrácení by se mohlo jednat zásadně v situaci, pokud by cena byla o polovinu vyšší, než je cena obvyklá v témže místě a v témže čase za tutéž službu.
Zkrácená strana může požadovat o zrušení smlouvy a navrácení všeho do původního stavu, ledaže jí druhá strana doplní, oč byla zkrácena, se zřetelem k ceně obvyklé v době a místě uzavření smlouvy.
V případě, že by prodávající nereagoval na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: Servis Direkt 24 s.r.o., Křižíkova 180/28, 186 00 Praha.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.