Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dobry den, zakoupil sem mobil barvy pink bylo mi napsano ze neni kdyz pockam tak ho posle za tyden souhlasil sem po tydnu mi dosel jiny mobil tak jsem ho vratil a od te doby nemam penize ani mobil prodejce mi nebere tel kdyz veme tak me urazi nemohu se snim domluvit pisu mu emaily sms zadna reakce takze celkove mi dluzi 3000 asi 3 mesice, nejsem sam podle recenzi na heureka.cz pan je arogantni a fakt si nevim rad co stim uz me prijde trapny mu porad psat kdyz se nedockam reakce.
NOKIA 6700 Slide Pink
Vraceni penez nebo aspon mobilu.
|
Tweet |
V tomto případě je třeba rozlišovat, zda spotřebitel od smlouvy odstoupil v zákonné 14denní lhůtě, nebo zda uplatnil reklamaci nesplněné jakosti při převzetí.
Odstoupit od smlouvy, která byla uzavřena přes internet, může spotřebitel ve lhůtě 14 dnů od převzetí zboží. Při odstoupení je prodávající povinen vrátit spotřebiteli zaplacenou kupní cenu včetně nejnižších nákladů na dodání zboží nejpozději do 14 dnů od odstoupení. Nesplněním této povinnosti se ocitá v prodlení a spotřebitelka může požadovat i úroky z prodlení ve výši dle nařízení č. 351/2013 Sb.
Pokud by se jednalo o reklamaci nesplněné jakosti při převzetí, tedy že věc nemá vlastnosti, které si strany ujednaly nebo které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával. Spotřebitel proto může požadovat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady.
V tomto případě by se jednání spotřebitele spíše posoudilo jako reklamace nesplněné jakosti při převzetí, pokud se v průvodním dopise spotřebitel jasně nevyjádřil v tom smyslu, že od smlouvy odstupuje. Prodávající má povinnost reklamaci vyřídit v 30denní lhůtě. Marné uplynutí lhůty se považuje za podstatné porušení smlouvy a poté by spotřebitel mohl od smlouvy odstoupit.
Podnikatel byl o podané stížnosti informován. Bohužel doposud neprojevil zájem se ke stížnosti vyjádřit, proto jsme se rozhodli případ uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze v soudním řízení, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.
Před samotným podáním žaloby doporučujeme zaslat subjektu předžalobní výzvu dle § 142a občanského soudního řádu. Vhodné je také právní zastoupení. Seznam advokátů je k dispozici na http://www.dtest.cz/advokati.
V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.