Společnost


BILLA, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:440
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

66%
34%
Toto skore je založeno na 15 stížnostech.

#61805Klamání spotřebitele - nemožnost ověření záruky u lepidel zn. Pattex v obchodní síti Billa

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

6 měsíců 2 dny 4 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2022, před 2 lety

Roman Horák

Znění stížnosti

Nemožnost ověření záruční doby u lepidel Pattex v prodejní síti Billa...
---
-toto jsem napsal výrobci lepidel přes kontaktní formulář na stránkách www.pattex.cz :
Dobrý den, prosím vysvětlení... Dne 26.10.2022 jsem si koupil lepidlo Pattex Repair Extreme v prodejně Billa (doklad mohu doložit). Na zadní straně lepidla je uvedeno : Spotřebujte do 24 měsíců od data výroby. Problém je v tom, že to datum je uvedeno na tubě, která je otočena tak, aby nebylo vidět (je to záměr ?) . Prodavačka mi dala za pravdu. Co teď ? Říkám, aby to otevřela, že to datum je důležité. Otevřeli jsme to, ale datum (pokud se to vůbec dá nazvat datumem, je normální způsobem nečitelné. Oba jsme na to zírali a nevěřícně kroutili hlavou. Nicméně lepidlo jsem si koupil a sdělil prodavačce, že po prozkoumání pod "SILNOU" lupou jí dám vědět. Ani silná lupa, v kombinaci se silnými brýlemi, mi moc nepomohla. Resp. čísla jsem sice přečetl, ale srozumitelná fakt nejsou - je to záměr ? Pod extrémní zvětšením jsem našel na spodní straně tuby následující číslo, kterému asi nikdo nerozumí :" 8219 2". Pokusím se odhadnout rok 2019 ? Pokud je tomu skutečně tak, lepidlo je prošlé. Žádám vysvětlení. Děkuji. Horák
----
-zde odpověď výrobce :
Dobrý den,
lepidla zn. Pattex do sítí Billa nedistribuujeme my, coby Henkel ČR. Tudíž veškeré reklamace, prosím, směřujte přímo na prodejnu Billa. Bohužel Vám v této věci nedokážu pomoci.
S přáním pěkného dne,
I.K., Henkel ČR
----
-napsal jsem tedy stejný dotaz na zastoupení Billa. Zde je odpověď :
Dobrý den, pane Horáku,
děkujeme Vám za Vaši zprávu a velice se omlouváme za vzniklé nepříjemnosti.
Datum spotřeby tuby lepidel neoznačuje společnost BILLA, ale výrobce.
V případě zájmu o vrácení peněz se, prosíme, při Vaší příští návštěvě prodejny obraťte na vedení pobočky.
Děkujeme za pochopení a spolupráci. S pozdravem a přáním příjemného dne R.F.,
REWE GROUP Česká republika,BILLA Bonus club,BILLA spol. s r.o.,
Modletice 67,251 01 Říčany u Prahy
-----
Takové odpovědi jsem opravdu nečekal a domnívám se, že by to takto být nemělo !
-----
Kdyby to číslo na té tubě bylo otočeno správně, aby na něj zákazník viděl (třeba i pod lupou), tak ale stejně není v jeho schopnostech dešifrovat požadované datum. Navíc jsem zjistil jeden zásadní rozdíl v dodávaných lepidlech. Moje žena koupila před pár dny jiné lepidlo Pattex a u jiného obchodníka. Zde je uveden návod v Českém jazyce uvedený přímo na tubě ( nikoliv dodatečně nalepený) a je zde navíc uveden formát datumu "RRMMDD-XX" vyraženém na tubě. V tomto případě 220812/03.
Domnívám se, že jsou k nám dovážena lepidla s propadlou expirací. Dodatečně je přelepen text na tubě s českým návodem..., ale o formátu datumu se mlčí. Zákazník není upozorněn na nákup prošlého zboží, tzn. že lepidlo již nemusí mít požadované vlastnosti. Na jiném lepidle (Pattex ultra gel), také koupeném v Bille, je sice dodatečně nalepený český text, ale o záruce se zde vůbec nehovoří a číslo na tubě je "A1159". Pokud je to také datum, tak nedokáži odhadnout vůbec nic.


Produkt

lepidla značky Pattex v obchodní síti Billa - nemožnost ověření, zda je zboží prošlé, zda ještě platí záruka 24 měsíců od data výroby... Nákup mohu doložit účtenkou z prodejny.


Požadované řešení

Nechci zboží vyměnit, ani vrátit peníze, ani dostat slevu apod. Jde mi jen o to, aby se takové praktiky neopakovaly a aby si z nás obchodní řetězce nedělaly odpadkový koš Evropy. Za své peníze požaduji bezvadné (neprošlé) zboží a velice rád bych si tuto skutečnost ověřil.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 12:30, před 2 lety

Dle § 9 zákona o ochraně spotřebitele je prodávající povinen řádně informovat spotřebitele o vlastnostech prodávaných výrobků, o způsobu použití a údržby výrobků. Jednotlivé informace mohou být poskytnuty v podobě symbolů, které však musí být srozumitelné, čitelné a úplné. V případě označení výrobku symboly, je prodávající povinen na požádání vysvětlit nebo vhodně zpřístupnit spotřebiteli jejich význam.

Pokud se tedy jedná o zboží, které po určitou dobu ztrácí své vlastnosti, musí být řádně označeno datem minimální trvanlivosti. Pokud je však tato informace špatně dohledatelná na produktu, nesrozumitelná pro spotřebitele či nečitelná může být takové jednání přestupkem dle § 24 odst. 7 písm. e) a i) zákona o ochraně spotřebitele.

Dozor nad dodržováním informační povinnost v tomto případě provádí Česká obchodní inspekce.

V tomto případě by se taktéž mohlo jednat o nekalou obchodní praktiku (klamavé opomenutí dle § 5a zákona o ochraně spotřebitele). V takovém případě by spotřebitel mohl podat i podnět k České obchodní inspekci (https://www.coi.cz/podatelna).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.11.2022 15:42, před 2 lety

Vážený pane Horáku,

děkujeme za Váš podnět. Situaci prošetříme a se zpětnou vazbou Vás bude informovat naše zákaznická infolinka.

Děkujeme a s pozdravem,

BILLA, spol. s r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
5.11.2022 15:09, před 2 lety


Roman Horák

Pro názornost zasílám fotodokumentaci k výše uvedeným lepidlům.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2022 09:37, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost a spotřebiteli za poskytnutou fotodokumentaci.

Domníváme se, že informování spotřebitele v tomto případě není dostatečné, avšak nejsme dozorovým orgánem, který by to mohl závazně posoudit. Tím je Česká obchodní inspekce (viz výše).

Stížnost nyní přeřazujeme zpět na spotřebitele, aby mohl informovat, jak s podnětem společnost naložila.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
2.12.2022 08:57, před 2 lety


Roman Horák

Včera jsem obdržel e-mail od spol. Billa s následujícím vyrozuměním :
"Dobrý den, pane Horáku, rádi bychom Vás touto cestou dodatečně informovali o řešení případu týkajícího se lepidel Pattex.
Prověřili jsme Vámi popsané nedostatky, a tedy nečitelnost či nesrozumitelnost data minimální trvanlivosti uvedeného na výrobku Pattex.
Po přezkoumání jsme vyhodnotili, že značení lepidel nebylo zcela jasné a na základě tohoto zjištění jsme se opětovně spojili s naším dodavatelem, nyní pracujeme na nápravě. Nastavili jsme opatření a podnikli nezbytné kroky, které, věříme, povedou k Vaší spokojenosti.
Vzhledem k tomu, že tento druh výrobku nemusí být označen datem expirace, přistoupili jsme k opravě českého textu na výrobku, která bude zrealizována nejpozději do 12. 12. 2022.
Ještě jednou Vám děkujeme za Váš podnět, který vede ke zdokonalení námi nabízeného výrobku a našich služeb.
Znovu Vám touto cestou nabízíme možnost kompenzace ve formě vrácení peněz v naší pobočce. V případě zájmu se, prosíme, při Vaší příští návštěvě prodejny obraťte na přítomné vedení.
Děkujeme za spolupráci a v případě potřeby nás neváhejte kontaktovat, rádi se Vám budeme věnovat.
S pozdravem a přáním příjemného dne V.L."

... a moje stanovisko ... ?
Přesně takto jsem si to představoval... Vše už mohlo být vyřízeno, jen kdyby mne výrobce neodkazoval na prodejce a následně prodejce na výrobce. To mi připomínalo známou pohádku "O kohoutkovi a slepičce" Po 12.12.2022 ověřím výše navrhované řešení v praxi a pokud bude, jak je uvedeno výše, dám "Uzavřít stížnost". Děkuji, RH.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
21.2.2023 10:06, před rokem

Žádáme spotřebitele o sdělení, jak dopadla kontrola na prodejnách.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
28.2.2023 10:17, před rokem


Roman Horák

S politováním musím konstatovat, že kromě navýšení ceny se nezměnilo nic! Přelepený text je stejný a bez otevření obalu (tzn. koupení výrobku) nejsem schopen ověřit datum výroby, jak uvádí přelepený text na obalu. Koupil jsem si tedy další lepidlo, abych mohl obal otevřít, a z druhé strany jsou opět čísla, kterým nikdo nerozumí. V tomto případě „2223 2“. Předchozí řešení, které jste navrhovali realizovat nejpozději do 12.12.2022, evidentně zůstalo jen u slibů...

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
3.3.2023 12:12, před rokem

Vážený pane Horáku,

děkujeme za Vaše sdělení. Oficiální vyjádření Vám zašla naše infolinka.

Děkujeme a s pozdravem,

BILLA, spol. s r.o.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
6.3.2023 20:23, před rokem


Roman Horák

Přeposílám vyjádření spol. Billa ze dne 6.3.2023
"Dobrý den, pane Horáku,
opětovně se na Vás touto cestou obracíme, abychom Vám zaslali vyjádření k Vašemu podnětu, který jste uveřejnil na stránkách www.vasestiznosti.cz.
Mrzí nás, že naše původně zaslané vysvětlení nebylo dostatečně jasné. Výrobky tohoto typu (lepidla Pattex) jsou velmi stabilní a jejich kvalita a funkce v čase u zavřeného výrobku neklesá, a tudíž ani legislativa nepožaduje uvádění data výroby.
Číslo uvedené na tubě lepidla Pattex je šarže výrobku, nikoliv jeho datum výroby. U lepidel Pattex došlo v rámci nápravného opatření ke zpřesnění české textace na obalu výrobků, kde již neodkazujeme na datum výroby.
Znovu děkujeme za Vaše prověření celé situace a pevně věříme, že jsme celou situaci vyřešili ke vzájemné spokojenosti.
S pozdravem a přáním příjemného dne AK"

Opět musím s politováním konstatovat, že se v reálu nezměnilo vůbec nic! Přelepený text zůstal nezměněný. Změna textace asi neproběhla. Pozitivní je, že jsem se dozvěděl, že neotevřené lepidlo má nekonečně dlouhou trvanlivost. Smutné na tom je, že se to ostatní zákazníci, při koupi lepidla, nedozvědí. S pozdravem RH.

P.S. Proč zde neuvádíte svá oficiální vyjádření, aby se i ostatní zákazníci dozvěděli o vašem řešení ?

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.5.2023 14:51, před rokem

Děkujeme stranám za součinnost.

S ohledem na výše uvedené stížnost uzavíráme, dosažení smírného řešení není evidentně možné.

Jak již bylo uvedeno, spotřebitel se může obrátit s podnětem na Českou obchodní inspekci (https://www.coi.cz/podatelna).

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.