Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dne 28.01.2014 jsem na prodejně O2 zakoupil MT iPhone 5S.
27.02.2015 jsem MT odnesl do autorizovaného servisu společnosti O2 Britex, kde jsem si na vlastní náklady nechal udělat diagnostiku přístroje.
05.03.2015 jsem si MT ze servisu Britex vyzvedl společně s protokolem, kde je uvedeno ZJIŠTĚNA VADA ZÁKLADNÍ DESKY (VYPADÁVÁ SIGNÁL).
Ihned jsem se s protokolem vydal na pobočku O2 metropole Zličín, kde jsem podle NOZ požadoval odstoupení od kupní smlouvy, jelikož je telefon neopravitelný a servis by MT měnil za nový kus.
Bohužel vedoucí pobočky mi nechtěl vyhovět, jelikož se mi podle jejich reklamačního řádu, musí vada projevit 3x.
S sebou jsem měl vytisknutý NOZ ze stránek d-test, kde jsem vedoucímu ukázal odstavec, kde je jasně napsáno : Podstatné porušení smlouvy (většinou neopravitelná vada) – kupující si vybírá mezi výměnou součásti, dodáním nové věci bez vad, slevou nebo odstoupením od smlouvy (§ 2 106).
Vedoucí prodejny bohužel na toto nedokázal nic říct, jelikož mi pořád opakoval že se mi vada musí projevit 3x.
Vedoucí prodejny, požadoval abych telefon znovu zaslal do společnosti Britex, kde mi telefon vymění za nový kus. S tímto řešením jsem nesouhlasil, jelikož při neopravitelné vadě mám jako kupující právo na výběr řešení reklamace.
Nic méně, vedoucí pobočky si nebyl ničím jistý a jelikož byl prý pátek večer nemůže stím nic udělat.
iPhone 5S SN:358687058571532
Odstoupení od kupní smlouvy, z důvodu neopravitelnosti zařízení.
|
Tweet |
Pokud jde o vady, které se na věci vyskytnout v průběhu záruční lhůty, rozlišuje občanský zákoník mezi vadami, které jsou podstatným porušením smlouvy (spotřebitel má právo na odstranění vády opravou nebo dodáním nové věci, na přiměřenou slevu nebo na odstoupení od smlouvy) a nepodstatným porušením smlouvy (spotřebitel má právo na odstranění vady nebo přiměřenou slevu). Volba konkrétního práva náleží spotřebiteli; posouzení, zda se jedná o podstatné nebo nepodstatné porušení smlouvy by mělo vyplynout z povahy věci. Zpravidla se přitom jako vodítko uplatní dřívější rozlišování na vady odstranitelné a neodstranitelné, nicméně není to podmínkou. Právo na odstoupení od smlouvy by spotřebiteli vzniklo i v případě opakovaného výskytu (alespoň třikrát) nebo výskytu většího množství vad.
Pokud je však na věci vada, musí spotřebitel vadu reklamovat u prodávajícího a zvolit si přitom preferovaný způsob vyřízení. Může přitom poukázat na posouzení vady autorizovaným servisem, pokud je prodávajícím určen k opravě. Prodávající má povinnost reklamaci vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění.
Hezký den,
v případě uplatnění reklamace vzniká nárok na výměnu zboží případně vrácení peněz za předpokladu, že je uznána 3x reklamace stejné vady anebo 4x různé, což je také uvedeno výše. Na základě posouzení stavu zařízení servisním střediskem je pak navrhnuta možnost řešení a to oprava anebo výměna zařízení případné vrácení peněz, nicméně proces řešení reklamace je u všech uplatňován stejně a to tak, že zasíláme zařízení do servisu z naší strany, následně je dále reklamace řešena opravou, výměnou anebo vrácením peněz.
Děkuji za pochopení
Renáta Drastichová
Guru pro Social Media, O2 CZ
Žádáme spotřebitele o doplňující informaci o tom, v jaké fázi se stížnost nachází. Pokud spotřebitel neposkytne doplňující informace do týdne, budeme nuceni stížnost uzavřít.
Vzhledem k tomu, že spotřebitel již nevyužil možnost reagovat na odpověď společnosti, a s ohledem na princip dobrovolnosti služby VašeStížnosti.cz jsme se rozhodli stížnost uzavřít.