Počet nahlášených stížností: | 6 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Zakoupená vířivka začala ucházet - dvě dírky kolem výztuh vířivky. Bylo mi odpovězeno, že je to mechanicky poškozené (zřejmě jsme byli ve vířivce se špendlíkem a sami jsme ji píchli). Tak jme si ji zalepili, ale ouha, další dírka v protějším rohu. Tak mi bylo odpovězeno - zašlete k posouzení.
Tak jsem zabalila, poslala přepravní službou - balík 31 kg, rozměry 53x44x77, cena 1208,- za dopravu. Únik našli a zalepili. Zaslala jsem fakturu za dopravu -
nezaplatí, jedná se prý o malý balík v hodnotě 250,- Kč.
Takže s touto firmou již nikdy více.
Mobilní vířivka Belatrix Sorrento 115 / č. fa ***, reklamace
From: DEOKORK s.r.o. David Pisarovský [mailto:david.pisarovsky@deokork.cz]
Sent: Wednesday, July 27, 2022 2:04 PM
To: 'F.P.' <***>
Subject: RE: reklamace
Dobrý den,
Bude zapotřebí zaslat vířivku na servisní středisko k posouzení. Přiložte fakturu a popis závady.
Servis se provádí pouze na uvedené adrese:
Dodací adresa:
GOATLE s.r.o.
Hybrálec 14
Jihlava, 586 01
Tel. +420778 013 898
Nebylo mi doporučeno, jak mám reklamaci zaslat, proto žádám o proplacení částky, kterou jsem uhradila za zaslání reklamace.
|
Tweet |
Práva z vadného plnění se zásadně uplatňují v provozovně prodávajícího, ve které je přijetí reklamace objektivně možné, a to v souladu s § 2172 věta první zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník a v souladu s § 19 odst. 1 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele.
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Předpokladem vzniku nároku na úhradu nutných nákladů je uplatnění reklamace a uznání vady ze strany prodejce.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.