Společnost


T-Mobile Czech Republic a.s.

Počet nahlášených stížností:645
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

15%
85%
Toto skore je založeno na 20 stížnostech.

#61815Nekalé praktiky při převádění tarifu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

8 dnů 2 hodiny

Detail stížnosti

Publikováno
02.11.2022, před 2 lety

Richard Matyáš

Znění stížnosti

Dobrý den,

nyní v listopadu 2022 mi od T-Mobile přišlo oznámení, že T-Mobile převádí tarify na nové a že můj tarif "Můj tarif M a 3 GB" za 585 Kč bude k 3. 12. 2022 automaticky změněn na údajně nejbližší z oněch nových, "6 GB Plus" za 620 Kč. Ve vyúčtování se konkrétně uvádí: "Pokud si přesto myslíte, že nový tarif není pro Vás ten pravý, můžete si vybrat z nové nabídky jiný nebo vypovědět smlouvu bez dalších nákladů."

1) Je klamáním zákazníka, že nejbližší vhodný k "Můj tarif M a 3 GB" je "6 GB Plus", který byl automaticky zvolen. Nejbližším vhodným je ve skutečnosti levnější "4 GB Plus" - https://eshop.t-mobile.cz/detail-tarifu1?pon=055.
2) Je uváděním zákazníka v omyl, když vyúčtování tvrdí, že si mohu vybrat z nové nabídky, ačkoliv toto lze udělat pouze telefonicky u operátora. Na webu t-mobile.cz po přihlášení se, Přehled - Změnit tarif, se mi nabídne pouze jediný možný předem vybraný nový tarif "6 GB plus" bez možnosti vybrat jiný. Je možno pouze pokračovat. Pro "4 GB Plus", který jsem našel pouze na obecném webu T-Mobile s nabídkou tarifů, jsem si musel zavolat.
3) Je uváděním zákazníka v omyl, když text z vyúčtování o převodu tarifů se tváří, že si mohu k onomu plánovanému převedení, tedy po ukončení stávajícího k 3. 12. 2022 v mém případě, vybrat jiný tarif, ačkoliv operátorka nemůže pro toto automatické převedení vybrat jiný tarif než automaticky zvolený. Může tarif změnit pouze k datu volání a bez souvislosti s touto převáděcí změnou.

Celkově tím T-Mobile připravil řadu opt-in pastí, aby při převádění tarifů zákazníci automaticky naskákali do zbytečně dražších tarifů.


Požadované řešení

1) "Můj tarif M a 3 GB" automaticky převádět na "4 GB Plus", ne "6 GB Plus"
2) Na webu Můj T-Mobile u změny tarifu nabídnout rovnocenně všechny tarify, případně s předzvoleným "4 GB Plus"
3) Na webu i u operátora nabídnout možnost na zvolený tarif přejít až s koncem stávajícího, ne okamžitě


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 12:28, před 2 lety

V tomto případě se jedná o jednostrannou ultimativní změnu smlouvy, při které má spotřebitel možnost volby, zda mlčky akceptuje změnu provedenou společností, či zda se rozhodne závazek předčasně ukončit. Společnost musí o změně podmínek řádně spotřebitele informovat.

Přestože je změna závazku možná pouze telefonicky (dle společnosti), domníváme se, že by tuto změnu mělo být možné učinit i do budoucna (k 3.12.2022).

V tomto případě by se také mohlo jednat, jak i spotřebitel sám uvádí, o klamavé konání ze strany společnosti, která by převedla po ukončení starého tarifu spotřebitele na tarif nový a dražší, než by bylo nutné. Takové jednání je zákonem o ochraně spotřebitele zakázané.

Dozor nad dodržováním povinností uložených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce. Má-li spotřebitel důvodné podezření, že společnost porušila povinnost uloženou jí zákonem, je vhodné obrátit se na tento úřad. Více informací o podání podnětu je možné vyhledat prostřednictvím následujícího webového odkazu www.coi.cz/cz/spotrebitel/prava-spotrebitelu/podani-stiznosti-podnetu-dotazu/.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.

Společnost T-Mobile Czech Republic a.s. se rozhodla nevyužít možnosti smírného řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím své infolinky a oddělení stížností. Případné spory mohou být tedy řešeny pouze ve správním řízení u Českého telekomunikačního úřadu, nikoliv prostřednictvím služby VašeStížnosti.cz, která je založena na principu dobrovolnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.