Počet nahlášených stížností: | 449 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
U společnosti FP PRO, s.r.o. (kontakt: Kateřina Záhorská katerina.zahorska@fppro.cz) jsem 30.4.2019 zakoupila přes SMSTicket dvě vstupenky na koncert GREGORIAN, který se měl uskutečnit ve čtvrtek 12.03.2020 v Praze od 19 h. v kongresovém centru.
Původní termín byl(kvůli Covidu) posunut na 11.02.2022 a nakonec byl koncert zrušen úplně. Z internetu - ze stránek info-zrusene-akce@smsticket.cz a www.gregorian2020.cz jsem se dozvěděla dvě varianty řešení této situace, jak získat peníze zpět. Vybrala jsem variantu vrácení vstupného v plné výši po 31.10.2022.
Žádost o vrácení vstupného v plné výši jsem poslala opakovaně (17.2.22, 7.3.2022, 21.3.22, 1.11.22) na e-mail: info-zrusene-akce@smsticket.cz, protože u nich jsem lístky kupovala a komunikovala jsem s nimi přes email. Dnes mi přišel email, že se musím obrátit na pořadatele, ale ten nekomunikuje
Koncert GREGORIAN 2020 - dvě vstupenky za 2x 1 390 Kč.
vrácení částky v plné výši, tj. 2x 1 390 Kč = 2780Kč.
|
Tweet |
Pokud byla kulturní akce zrušena, má spotřebitel právo žádat vrácení peněžních prostředků. Nevrátí-li pořadatel akce peněžní prostředky po ujednaném termínu, drží majetkový prospěch bez právního důvodu (právní důvod zrušením smlouvy odpadl), jednalo by se tedy o bezdůvodné obohacení. Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud pořadatel nereaguje na emaily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti: FP PRO, s.r.o., Kurzova 2222/16, Praha 155 00.
V případě, že pořadatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době, je možné jej vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Pokud pořadatel své závazky nesplní, mohou se věřitelé obrátit na insolvenční soud a podat návrh na zahájení insolvenčního řízení vůči pořadateli.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.