Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dnes my po kliknutí na webový banner přišla SMS od O2:
Potvrzujeme platbu pro The Kiosk ve vysi 99,0 Kc za Playwing. Prehled plateb a nastaveni platebnich sluzeb naleznete zde https://moje.o2platba.cz
Následně SMS od Dimoco:
Vítejte! Aktivoval jste si předplatné The Kiosk http://thekiosk.store/ v ceně 99Kc/ tyden. Zruseni predplatneho https://www.mobileinfo.biz. Pomoc info-cz@mobileinfo.biz, 0844444484
Žádné předplatné jsem si nevyžádal a evidentně tento problém O2 mnoho let ignoruje (dle dostupných informací na webu) , proto označuji za odpovědné je (firmy Playwing a Dimoco evidentně nic neřeší)
Vrácení platby a hlavně globální zablokování tohoto podvodného obchodníka operátorem O2.
|
Tweet |
Společnost DIMOCO je v případě těchto plateb pouze technickým zprostředkovatelem. Problematického jednání se tedy dopouští poskytovatel služby, resp. prodávající, který touto cestou inkasuje platbu.
Spotřebiteli doporučujeme obrátit se na servisní a kontaktní centrum společnosti Dimoco Europe GmbH, které je zdarma k dispozici a může poskytnout součinnost při řešení reklamace a při komunikaci s konkrétním poskytovatelem služby: mobileinfo.biz / E-Mail: info-cz@mobileinfo.biz.
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt ze Španělska, doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v smírného řešení sporů obrátil na Evropské spotřebitelské centrum na internetových stránkách www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Operátor O2 v obdobné stížnosti uváděl následující:
Bude se pravděpodobně jednat o standardní formu online předplatného, které bylo pořízeno pomocí platby přes internet na telefonním čísle.
Standardně u těchto plateb je nutné ověření PINem nebo biometrikou (scan obličeje, otisk prstu). U některých těchto plateb se však může stát, že ji provedete nevědomky kliknutím na reklamní banner na nějakém webu.
O2 v tomto případě je pouze zprostředkovatelem platby a nikoli její příjemce. Kontakty na poskytovatele naleznete přímo zde https://www.o2.cz/osobni/-a112407?field=data.
Blokaci platby přes internet je možné provést MojeO2, kdy se po kliknutí na číslo a zde, v sekci doplňkové služby, přes položku Platby přes internet a lze nastavit restrikci - zakázáno vše. Případně lze službu ovládat i přes web https://moje.o2platba.cz/login/?backKey=2y2t2, kde je historie plateb, limity a možnost blokace jednotlivých poskytovatelů. Pokud by se blokace nedařila lze se obrátit na e-mail info@o2guru.cz telefonní číslo, o které se jedná a PUK kód(pokud se jedná o předplacenou kartu) nebo datum narození majitele (pokud se jedná o paušál).
Hezký den, v daném případě vystupujeme pouze jako zprostředkovatel platby za služby, u kterého si můžete tyto platby zablokovat. Pokud si nejste vědom, že byste danou službu objednával, je třeba uplatnit případnou reklamací přímo u daného poskytovatele a to na emailem na info-cz@mobileinfo.biz. Více informací o platbách přes internet najdete zde: https://www.o2.cz/osobni/podpora/platba-pres-o2-vyuctovani/platba-pres-internet S pozdravem Tomáš Sachr, Guru pro Social Media
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.