Počet nahlášených stížností: | 87 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dne 20.10.2022 jsem objednal zboží v e-shopu světoznámě společnosti Samsung. Dne 21.10.2022 bylo zboží zaplaceno a vystaven o tom společností doklad. Týž den jsem byl informován, že objednávka byla odeslána na stránkách společnosti nabídnutým a posléze vybraným způsobem. Do dnešního dne tj. 2.11.2022 jsem nebyl nikým zpraven o dodání zboží na výdejní místo ani jsem nebyl vyzván k odběru. Telefonicky jsem byl pouze informován, že objednávka byla uzavřena.
Chytré hodinky Galaxy Wattch4 Classic 46mm LTE
Požaduji dodání zboží dle platné veřejné nabídky na e-shopu v době objednání a společností přijaté a potvrzené objednávky zboží ze dne 20.10.2022 v původně objednané objednané kvalitě, množství a ceně.
|
Tweet |
Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).
Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
rádi bychom se omluvili za vzniklé komplikace a nastalé prodlení spojené s objednávku ze Samsung e-shopu. Uvedená situace nás skutečně mrzí.
Dle aktuálně dostupných informací byla objednávka odeslána na adresu zákazníka.
V případě jakýchkoli dalších dotazů ohledně objednávky se zákazník může obrátit na infolinku Samsung na telefonním čísle +420 800 726 786.
Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Samsung Electronics Czech and Slovak, s.r.o.
Děkujeme za odpověď.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl informovat o dalším vývoji stížnosti (např. o komunikaci s telefonickou linkou či doručení zboží).
Jak funguje dodavatel e-shop českého zastoupení Samsung .
1. Začal celou věc řešit až po zveřejnění na těchto stránkách, jejichž provozovateli tímto velice děkuji. Do té doby mi ani nedokázal sdělit číslo zásilky, kterou zakoupené a zaplacené zboží, po dohodě uvedené v objednávce, poslal.
2. Omluvil se nikoliv mně, jakožto postiženému, ale neadresně na těchto stránkách. Zákazník zřejmě není dostatečný partner pro komunikaci.
3. Funkčně správné zaslané zboží bylo vyzvednuto mnou prokazatelně od zásilkovny.cz dne 4.11.2022. Společnost to nezaregistrovala ani během následujících 12 dnů, po kterých se k případu zde veřejně vyjádřila. V této firmě něco zjevně důležitého nefunguje.
4. Zboží bylo nejprve posláno mnou odsouhlasenou službou DPD, která však pro Samsung nezafungovala a zboží převzít mi nikdy neumožnila. Zboží se vrátilo a dle informace pana Tomáše právě z linky +420 800726786 znovu přijato na sklad Samsungu, čímž údajně nebylo možno jej zaslat opětovně. Zdůraznuji, že zboží bylo před odesláním zaplaceno, nebo-li dle odst. 6.3. veřejných obchodních podmínek Samsungu, v tento okamžik již v mém osobním vlastnictví, zřejmě zaevidovaným do majetku Samsungu. Z toho důvodu bylo sepsáno trestní oznámení na Samsung dodavatele.
5. Jako řešení mi bylo nabídnuto zaslání nové objednávky, avšak s dodáním za cenu o 30% vyšší díky skončené platnosti slevové akce. Byl podán podnět ke kontrole na příslušný ŽÚ pro jednání podnikatele. Ten se však prozatím případem nehodlá zabývat. Zřejmě i takto lze u nás podnikat.
6. Až po zveřejnění stížnosti na těchto stránkách dne 2.11.2022 mi bylo sděleno prostřednictvím SMS dne 3.11.2022 že (a teď pozor) "Vaše objednávka V RÁMCI VYJÍMKY opětovně zaslána na výdejní místo Zásilkovny (která nebyla se mnou dohodnuta)".
7. Doporučuji proto věnovat společnosti Samsung mimořádnou pozornost při objednání zboží z jejich e-shopu a ještě jednou děkuji za účinnou pomoc provozovatelům těchto stránek tj. dTestu. Bez jejich pomoci zveřejněním stížnosti bych pravděpodobně svůj majetek (zaplacené zboží), svěřený k zaslání dodavatelem Samsung vybranou přepravní službou, dle telefonické informace z infolinky Samsungu dne 1.11.2022, jen tak lehce nedostal.
Prosím tedy dTest po zveřejnění mého komentáře celý případ (stížnost) uzavřít. Děkuji.
S ohledem na výše uvedená vyjádření stížnost uzavíráme s dosažením dohody. Děkujeme stranám za součinnost.