Společnost


Honniker s.r.o.

Počet nahlášených stížností:7
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61844Špatný stav kuřic (slepic)

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 9 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2022, před 2 lety

Tomáš Havel

Znění stížnosti

Nejsou to žádný kurice ale nějaký starý slepice některý ani chodit nechtějí jiný zase vypelichany a bůhví čím vším nemocný


Požadované řešení

Vrácení peněz a hlavně aby to takhle nemůže fungovat takovéhle chov !!


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 09:15, před 2 lety

Dle ustanovení § 494 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, platí, že živé zvíře má zvláštní význam a hodnotu již jako smysly nadaný živý tvor. Živé zvíře není věcí a ustanovení o věcech se na živé zvíře použijí obdobně jen v rozsahu, ve kterém to neodporuje jeho povaze.

Ustanovení upravující práva a povinnosti vzniknuvší z kupní smlouvy, jejíž předmětem je zvíře, je možné přiměřeně použít, neboť jejich použití zásadně nijak povaze zvířete neodporuje.

Je-li plněno vadně, má spotřebitel nároky z vadného plnění v rozsahu, který reflektuje to, že předmětem kupní smlouvy je zvíře (tzn. logicky není možná např. oprava věci). Je však možné dodat druhově stejné zvíře, či cenu poměrně snížit o částku odpovídající dodanému kusu.

Doporučujeme tedy uplatnění reklamace, v jejímž rámci doporučujeme jako řešení požadovat buď přiměřenou slevu (hodnotu příslušného kusu), anebo dodání kusu v souladu s objednávkou. Prodávající má dle ustanovení § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom 30 dní. Jediná výjimka je v situaci, kdy se prodávající se spotřebitelem výslovně dohodne na delší reklamační lhůtě. Tato lhůta se dle rozsudku Nejvyššího soudu ČR spis. zn. 33 Cdo 3228/2009 ze dne 27. 7. 2011 vztahuje také na povinnost prodávajícího informovat spotřebitele o vyřízení reklamace. Pokud prodávající nevyřídí reklamaci ve stanovené době (30 dnů nebo individuálně sjednaná doba), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle ustanovení § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy (tj. ohledně všech dodaných kusů). Prodávající má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu, spotřebitel naopak vrací veškeré dodané zboží.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 12:31, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.