Počet nahlášených stížností: | 370 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
dne 07.09.2022 jsem požádal Vaši společnost o kompenzaci za zpoždění mezinárodního vlakového spoje RegioJet na trati z Chorvatska, s přípojným autobusem v Chorvatsku (Rovinj-Rijeka–Praha). Cestu jsme podnikli ze st 31.08.22 na čt 01.09.22, výsledné zpoždění v Praze bylo cca 4 hodiny. Cena jízdenky byla 2871,- Kč.
Dne 17. 9. 2022 jsem od Vás obdržel odpověď: "Za cestu Rijeka-Praha dne 31.8. spojem RJ 1220 Vám byla nahrána 50% kompenzace ve výši 1235 Kč."
Na ni jsem reagoval upřesněním, že uvedená cena jízdenky byla 2871,- Kč, 50% je tedy 1435,- Kč. A zároveň prosbou o zaslání peněz na účet, ze kterého byla jízdenka placena (***), jelikož si nepřeji kompenzaci formou kreditu. Na tuto zprávu jsem již ani po připomenutí se nedostal odpověď.
Tímto žádám o doplacení zbývající částky a převedení uvedené částky z kreditu na uvedený bankovní účet.
Vaše nekomunikace mě mrzí, doposud jsem si Vaší společnosti vážil, ale tento přístup výrazně ovlivnil mou důvěru.
Předem děkuji za kladné vyřízení.
Počet cestujících (použité tarify): 2 (Dospělý 18-64 let, Děti a mládež 6 - <18let) Cesta Datum Zastávka/Přestup Příjezd Odjezd Nást. Spoj Vůz/Sedadla st 31.08.22 Rovinj, bus station 18:05 Umag → Rijeka vlak (RJ) při nástupu Rijeka vlak, Željeznički kolodvor 19:35 20:05 Rijeka vlak → Praha (RJ, RJ 1220) 15/11, 15/13 čt 01.09.22 Praha, hl.n. 13:14 Cena: 2 871 CZK
Tímto žádám o doplacení zbývající částky (tj. celkem 1435,- Kč) a převedení uvedené částky z kreditu na uvedený bankovní účet (***).
|
Tweet |
Dle webových stránek společnosti za zpoždění 120 a více minut náleží spotřebiteli kompenzace ve výši 50 % jízdného.
Kompenzace je vyplacena spotřebiteli automaticky ve formě kreditů v aplikaci společnosti RegioJet. Částku si však spotřebitel může vybrat v hotovosti na prodejním místě. Lhůta pro převzetí kompenzace je 6 měsíců od jejího přiznání. Po uplynutí tohoto období nárok na vyplacení kompenzace zanikne. Na bankovní účet společnost bohužel kompenzace nevyplácí.
Spotřebitel může vzniklou situaci řešit i přes telefonní linku společnosti +420 222 222 221.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.