Společnost


Petr Hartig

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61854Vybrání zálohy, nedodání zboží, nereagování na odstoupení smlouvy.

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 11 dnů 1 hodina

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2022, před 2 lety

Petr Jedounek

Znění stížnosti

V únoru 2022 jsem podepsal smlouvu na dodání setu akvária a skříňky pod akvárium, včetně vybavení. Zálohová faktura byla řádně zaplacena a připsání na účet bylo potvrzeno panem Hartigem 12.2.2022. Zboží mělo být dodané nejpozději 12.5.2022. Nicméně jsem se dočkal jen výmluv a planých slibů. Nakonec jsem smlouvu v červnu vypověděl z důvodu nedodání zboží ve smluveném termínu, a to emailem i doporučeným dopisem do vlastních rukou, který si pan Hartig převzal osobně.
Během července se však pan Hartig ocitl ve vazbě, zakázky za něho řešili rodinní příslušníci. V našem případě však bez efektu a vrácení peněz. Poslední informaci mám od matky pana Hartiga z konce srpna, že pan Hartig dá firmu PDH Aqvaries do insolvence.
K dnešnímu dni ale není u iča firmy dle Insolvenčního rejstříku vedená žádná insolvence. Tudíž ani nemohu nahlásit svoje nároky na vrácení zaplacené zálohy insolvenčnímu správci. Mohli byste mi prosím poradit, jak mám dále postupovat?


Produkt

akvarijní set na míru (akvárium+skříňka)+vybavení


Požadované řešení

Vrátit zaplacenou zálohu ve výši 24 500 Kč.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
3.11.2022 16:07, před 2 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění. Spotřebiteli tedy odstoupením od smlouvy vzniká nárok na vrácení zaplacené částky.

Jestliže společnost nemá prostředky na zaplacení dlužné částky, může se věřitel (spotřebitel) sám obrátit na insolvenční soud.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 12:46, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.