Počet nahlášených stížností: | 178 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 28 |
Dobrý den. budu se snažit v bodech: -
vybral jsem si a objednal zboží na internetu - přišlo mi potvrzení o přijetí objednávky - následně jsem zaplatil zboží přes e-bankovnictví - přišlo mi potvrzení o přijetí platby všechny výše uvedené úkony, byli řešeny s jednou jedinou společností Beliamo.cz
Do této chvíle vše standardě a v pořádku.
Zboží přišlo po cca 14 dnech nepoškozené a v pořádku.
Po rozbalení jsem narazil na problém s velikostí objednaného zboží (jednalo se o bundy / kabáty) Velikostně sice odpovídalo tabulce uvedené na stránkách a u produktu společnosti Beliamo.cz, a však úplně mimo standardní rozměr velikostí v EU (objednáno XXL, velikostně odpovídalo v EU M)
Moje chyba, nezkontroloval jsem si velikostní tabulku uvedenou na stránkách Beliamo.cz
Reklamace tudíž není možná (zboží bylo v pořádku), a tak jsem podal písemné vyjádření, že odstupuji od smlouvy dle § 1829 občanského zákoníku ve 14 denní lhůtě bez udání důvodu.
Zde začíná problém: (zasílám jejich písemné vyjádření - níže):
Moc nás to mrzí, avšak odstoupení od kupní smlouvy není možné řešit s námi, jelikož jsme pouze lokálním administrátorem platformy, prostřednictvím které se prodává zboží zahraničních subjektů a vystupujeme v tomto velmi podobně jako například velké společnosti (Ebay, Wish, Aliexpress) a další společnosti typu “Marketplace”. Na dodavatele Vám samozřejmě na základě Vaší žádosti zde, či po e-mailu uvedeme kontaktní údaje, abyste s ním mohl/a vyřešit odstoupení od kupní smlouvy, na které máte podle Občanského zákoníku nárok. Nicméně v tomto případě je nutné toto právo vymáhat u zahraničního subjektu (“Dodavatele”). Jsme lokálním administrátorem internetové platformy pro ČR/SK trh, nejsme prodávající a ve věci odstoupení od smlouvy zákazníka nezastupujeme - prodávajícím jsme pověřeni pouze k vyřizování reklamací a všech bodů a možností (Kdy vracíme zákazníkům peníze) uvedených výše. Toto děláme samozřejmě jako službu pro zákazníky, navzdory tomu, že za toto by měl taktéž zahraniční subjekt ručit sám.
Od té doby se o tomto dohadujeme prostřednictvím emailové komunikace.(kompletní komunikace je archivována)
Oni tvrdí, že jsou pouze Administrátorem, já že obchod, objednávku a i platbu jsem uzavíral s nimi, nikoliv s nějakým dodavatelem v Číně, nebo ...
Oni, že mají uvedeno ve VOP že jsou pouze Administrátorem, já, že jejich VOP nemůže být "nad" legislativu ČR pokud zde "podnikají"
Je nějaká možnost (ač jsem skeptický), jak dosáhnout řešení tohoto problému?
S úctou
M. Formánek
5 ks Luxusní pánská bunda Will - Black, XXL
Jakákoliv forma smírné cesty za mě OK - na to jsou potřeba ale dva :)
Návrhy řešení:
1. "obchod" zajistí sám výměnu zboží u dodavatele (i když se obchod nazývá pouhým administrátorem platformy) _
-- nesouvisí s Odstoupení od smlouvy dle zmíněného paragrafu, ale může být bráno jako návrh smírné cesty
2. navrácení kompletní částky zpět na můj účet, já zašlu zboží na jejich uvedenou adresu dle Veřejného rejstříku v ČR, případně jinou v ČR
|
Tweet |
Předně uvádíme, že společnost EcomWire Factory s.r.o. uvádí, že ve vztazích se spotřebitelem vystupuje pouze jako zprostředkovatel, nikoliv jako prodejce. Uvádí to však pouze v obchodních podmínkách, tudíž je možné toto ustanovení vyhodnotit jako překvapivé a dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, by vůči spotřebiteli mělo být neúčinné. V momentě, kdy se webový portál tváří jako klasický e-shop a během uzavírání smlouvy není spotřebitel na fakt, že nejedná s prodejcem, nýbrž pouze se zprostředkovatelem, nikterak upozorněn, není možné podle našeho názoru dojít k jinému závěru, než že jde o překvapivé ujednání. Při tomto závěru vycházíme mj. i z rozhodovací činnosti ADR České obchodní inspekce.
Při koupi zboží na dálku má spotřebitel dle § 1829 odst. 1 písm. a) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, 14 dnů od převzetí zboží nárok na to, aby u prodávajícího uplatnil možnost odstoupit od smlouvy bez udání důvodů, jak již dle popisu spotřebitel učinil.
V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.
Z výše uvedeného vyplývá, že spotřebitel nemusí v žádném případě odesílat zboží do Šanghaje (ať už na základě reklamace, či odstoupení). Zboží v tomto případě bude zasláno do sídla společnosti: EcomWire Factory s.r.o., Rybná 716/24, Praha 110 00.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.