Společnost


TIMURAL s.r.o.

Počet nahlášených stížností:17
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61863Svévolný zásah do přístroje, odmítání komunikace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
03.11.2022, před 2 lety

Blanka Zampachova

Znění stížnosti

Dobrý den, dne 7. 10. 2022 jsem po telefonické dohodě zanesla do provozovny firmy Uralov a TIMURAL s.r.o. k diagnostice závady vysavač. Tento již nebyl v záruce. Firma přislíbila se do termínu 14. 10. 2022 k diagnostice vyjádřit. Již se neozvala. Firmu jsem kontaktovala. Pracovnice zjevně nevěděla, co má na můj dotaz ohledně stavu zakázky odpovědět a vymlouvala se. Přislíbila ozvat se zpět. Tak se nestalo. V řádu několika dní jsem firmu kontaktovala opakovaně. Pracovnice mi sdělila, že již není v kanceláři a že se mi následující den ozve. Tak se nestalo. Pokoušela jsem se s firmou spojit, bez úspěchu. Zaslala jsem SMS s požadavkem, že již na diagnostice netrvám, že si chci vyzvednout svůj přístroj i neopravený. Bez odezvy. Dnes (3. 11. 2022) jsem volala opětovně, pracovnice telefon vzala s tím, že nyní se mi věnovat nemůže a ozve se mi obratem zpátky. Když se tak do 2 hodin nestalo, zavolala jsem znovu. Tentokrát jsem se dovolala. Pracovnice mi na můj dotaz, kdy se už konečně dozvím stav diagnostiky odpověděla, že je přístroj již opravený a sdělila mi cenu. Když jsem se jí "odvážila" dotázat, jak je možné, že mne se stavem diagnostiky a předběžnou cenou neinformovali, jak přislíbili, nevybíravě se na mne obořila s tím, že přece, pokud bych byla technicky zdatná, věděla bych, že diagnostika tvoří 80% procent opravy a z tohoto důvodu technik opravu provedl. A sdělila mi cenu. Ani jako "technicky zdatná osoba" v tomto odůvodnění nevidím souvislost s tím, že mne firma předem neinformovala. Já jsem tento postup o cenu odmítla a dotázala jsem se, jak je možné, že mne nekontaktovali. Opětovně mi nebylo uspokojivě odpovězeno, pouze se mnou byl ukončen hovor tím, že pracovnice zavěsila. Zavolala jsem zpátky a pracovnice mi sdělila, ne příjemným tónem, že buď zaplatím nebo mi technik "uvede přístroj do původního stavu", který byl před opravou. Já jsem se ale, podle původní dohody, měla k možnosti opravy vyjádřit, což mi nebylo umožněno. V této fázi rozhovoru mě již pracovnice dávala celkem zřetelně najevo, že jsem "nechtěný" zákazník, že na mě nemá čas a že když opravu nechci, ozvou se mi, až technik provede "uvedení do původního stavu". Nyní mě trápí jednak časový rámec, ve kterém se mi firma hodlá ozvat a také právě "uvedení do původního stavu", jelikož pokud už je přístroj opravený, musí ho technik opětovně "rozbít". A vzhledem ke způsobu jednání mám, přinejmenším, oprávněné obavy, že by mohlo dojít k poškození ve větším než původním rozsahu.


Produkt

Vysavač Elektrolux, S/N: 537000413, používaný, mimo záruku,


Požadované řešení

Okamžité vydání přístroje zpět, neopraveného, i s příslušenstvím, které obsahoval (nástavce na hadici v počtu 3 ks.) a s popisem diagnostikované závady, kterou budu moci následně předložit k posouzení jinému odborníkovi.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2022 11:03, před 2 lety

Jestliže se jednalo o placenou opravu, což ze stížnosti vyplývá, byla mezi stranami uzavřena o smlouva o dílo (§ 2587 občanského zákoníku). Pokud není cena díla určena, platí za ujednanou cena placená za totéž nebo srovnatelné dílo v době uzavření smlouvy a za obdobných smluvních podmínek.

Jestliže se však strany domluvily na poskytnutí informací ohledně diagnostiky před samotným provedením díla, je prodávající povinen řádně informovat spotřebitele o stavu věci, nutnosti její opravy a také o možné ceně tohoto díla. Pokud by tak podnikatel neučinil, dopustil by se přestupku dle § 24 odst. 2 písm. i) zákona o ochraně spotřebitele.

Dozor nad dodržováním povinností stanovených zákonem o ochraně spotřebitele provádí Česká obchodní inspekce.

V případě, kdy je dílo provedeno a spotřebitel se se společností nedomluvil na provedení tohoto díla, zhotovitel nemá právo požadovat po spotřebiteli zaplacení ceny a spotřebitel nemůže přijmout věc opravenou (zhodnocenou) bez protiplnění. Kdyby spotřebitel převzal opravenou věc, jednalo by se o bezdůvodné obohacení a musel by tak cenu za opravu věci zhotoviteli zaplatit. Společnost tak musí vrátit věc ve stavu, ve kterém byla předána spotřebitelem k diagnostice. Kdyby došlo k poškození vrácené věci společností, společnost by spotřebiteli následně musela vzniklou škodu nahradit.

Spotřebitel však musí uhradit cenu za diagnostiku, která byla ujednána.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 13:52, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.