Počet nahlášených stížností: | 104 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 2 |
Dobrý den, dle zprávy České spořitelny mi z mého účtu prostřednictvím platební karty číslo
*** byla společností DRI*AVAST Software avast.com/ord IE stržena neoprávněně
částka 1690Kč.Dle zprávy České spořitelny mělo dojít k neoprávněné transakci v sobotu 29.10.2022 a následně stržení finanční částky 1690Kč v pondělí 31.10.2022. ID neoprávněné transakce ****, Variabilní symbol ***, Konstantní symbol ***. Tímto zde s plným vědomím prohlašuji že jsem si u společnosti AVAST Software žádný jejich produkt ani službu neobjednal a o žádnou takovou nestojím, u této společnosti žádnou platnou smlouvu nemám a žádnou si nehodlám zřizovat.
Žádám o okamžité vrácení částky 1690Kč na můj účet z kterého byla částka neoprávněně stržena.
Děkuji za kladné vyřízení.
S pozdravem,
Zdenek Zackl
|
Tweet |
Společnost může účtovat platby spotřebitelům pouze v případě, že k tomu má právní důvod. Typickým důvodem je např. uzavření smlouvy. Bez platného důvodu společnost není oprávněna účtovat si částku a pokud tak učiní, jedná se o bezdůvodné obohacení ve smyslu § 2991 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Dle tohoto ustanovení je podnikatel povinen vydat spotřebiteli, oč se obohatil.
Kupující je povinen uhradit pouze cenu služeb, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka byla učiněna. Společnost by v případě sporu musela prokázat, že smlouva byla se spotřebitelem ohledně konkrétního produktu uzavřena a tento produkt byl ze strany společnosti poskytnut.
Pokud spotřebitel nemá se společností prokazatelně žádný smluvní vztah, doporučujeme zablokovat platby této společnosti u své bankovní společnosti, zaslat doporučený dopis společnosti s výpovědí (nejedná se o uznání dluhu) a žádat vydání bezdůvodného obohacení.
Kontakty na společnost AVAST Software s.r.o.:
- email: customerservice@avast.com,
- adresa: Pikrtova 1737/1a, Praha 140 00.
V případě, že podnikatel nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po kontaktování společnosti ohledně bezdůvodného obohacení, je možné společnost vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.
Byla-li platba realizována platební kartou, může spotřebitel využít bankovní nástroj zvaný zpětná platba (chargeback). S jeho pomocí lze za určitých podmínek získat peníze zpět. V případě problému by měl spotřebitel co nejdříve kontaktovat svou banku s žádostí o provedení zpětné platby. Žádost je vhodné podpořit relevantními dokumenty, například kopií komunikace s obchodníkem atd.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.