Společnost


JMM COMMERCE s.r.o.

Počet nahlášených stížností:2
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61877Neplnění termínu dodání, nevrácení finančních prostředků kupujícímu ve sjednaném termínu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 10 dnů 6 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
04.11.2022, před 2 lety

Radim Světlík

Znění stížnosti

Dne 12.10.2022 jsem učinil objednávku č.*** včetně úhrady ve výši 56398,-Kč, kde mně byla úhrada potvrzena. Společnost neuvádí dodací lhůtu na svém webu, pouze informaci, že je zboží skladem. Písemně jakékoliv termíny není společnost ochotna potvrdit, pouze telefonicky, kde mně byly postupně uvedeny na mé telefonáty vždy nové termíny. Následně jsem obdržel písemně termín pro mne neakceptovatelný s návrhem ze strany dodavatele na vrácení finančních prostředků, kde jsem obratem souhlasil s jejich návrhem s tím, že očkávám připsání mých finančních prostředků na můj účet do dvou dnů (zde do 2.11.2022). Vzhledem k tomu, že společnost nijak nereagovala, má se za to, že můj návrh takto přijala. Finanční prostředky nebyly na můj účet připsány. Telefonicky mně bylo sděleno, že tak bude učiněno do druhého dne, což se opět nestalo. Podotýká, že se v tomto případě nejedná o reklamaci, ale o ukončení smluvního vztahu na návrh dodavatele, tedy zde nelze uplatnit ustanovení § 1829 a následně OZ v platném znění, poněvadž se má za to, že pokud prodávající nezpochybnil navržený termín na připsání na účet kupujícímu, má se zde za to, že tento termín přijal. V tomto případě lze dovodit, že prodávající nejedná v zájmu kupujícího a neoprávněně nakládá s jeho finančními prostředky, tedy s jeho majetkem.


Produkt

Nůžkový elektro-hydraulický zvedák 3T, 230V, Redats L-550F Kód: L-550F


Požadované řešení

Zaslání finančních prostředků do 7.11.2022 na účet kupujícího


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
7.11.2022 12:09, před 2 lety

Prodávající dal spotřebiteli na výběr mezi dodáním zboží či odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele. V tomto případě se nemůže jednat o odstoupení od smlouvy prodávajícím, jelikož měl snahu zboží dodat v novém termínu.

Dle našeho názoru se jedná o odstoupení od smlouvy ve smyslu § 1829 a násl. občanského zákoníku. Podnikatel zmíněním této možnosti pouze naplnil svoji informační povinnost.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy spotřebitelem má prodávající povinnost dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit spotřebiteli do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 11:57, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.