Počet nahlášených stížností: | 708 |
Z toho za letošní rok: | 3 |
Stále v řešení: | 15 |
Dobrý den,
dne 11.2.2022 jsem na pobočce Vodafone ve Vaňkovce koupil
modem Huawei LTE CPE B311 - 221 White a dále zboží:
SIMPlus karta LTE
Tel. č.: ***
Detaily řešení: Volání neomezeně + 1000 minut do zahraničí - nepoužíváno
Neomezené SMS fér - nepoužíváno
Navýšení rychlosti - platinum - nepoužíváno
Neomezená data - nepoužíváno
Vodafone roaming na den - nepoužíváno
Čerpání dat v zóně 1 - nepoužíváno
Za služby jsem zaplatil, aniž jsem je používal. Mám modem, který se mi nelíbí,
byl mi prodán ve Vaňkovce bez předvedení, přezkoušení, nyní mne urgujete
k zaplacení dalších asi 4100,- Kč. Zaplatit mám tedy za služby asi 9000,- Kč,
za služby které jsem nepoužíval, nezprovoznil je, podle vás ale užíval tak,
že jste mi je pro moje neplacení byli nuceni ukončit a zablokovat SIM.
Zbyl mi tedy neznačkový bílý modem.
Napojil jsem se na místní síť v domě, tedy zdarma, bez účtovaných dat,
s místním jménem sítě a heslem, které jsem si vyžádal od správce sítě.
Účtujete něco, co jsem nepoužíval, fiktivní neomezená data, jejichž neomezenost
je 0 Byte a možná i něco, co jsem vůbec nepotřeboval, je v detailech snad uvedeno
výše a stojí u vás celkem zatím 9000,- Kč.
Spojením modemu a LTE karty není zřejmě možné se připojit k rychlému
internetu, nebo je nutné uživ. jméno a heslo, které jsem od vás v prodejně nedostal.
Jinými slovy, nekoupil jsem všechno k provozu celého zařízení, když jsem platil.
Nepodařilo se mi objevit, jak se dostat do vnější sítě. Modem nemá anténu,
pouze konektor ke kabelovému ADSL Internetu. Není to tedy Wi-Fi modem
pro neomezená data pomocí LTE SIM. Nechtěl jsem modem na kabel ADSL.
Co jsem chtěl:
Neomezený Internet, paušálně placený, Wi-Fi technologii, hardware, rychlost
asi 20-50 Mb/s.
Dostal jsem něco, co nefunguje, co jsem nechtěl, je to nevzhledné, má to tvar
modly, miniobelisku, v Číně mají s modlami problémy dlouho, nemá to vzhled
přístroje, jak je obvyklé, jsem věřící, koupil jsem to zabalené, neviděl jsem,
co kupuji, obsluha spěchala, neukázala mi nic ze zboží.
Podepsal jsem tzv. elektronickým podpisem něco, co jsem neviděl v dobré víře,
že se stanu vaším zákazníkem, smlouvu.
Podepisují se obvykle smlouvy. Musí být dvě, každá strana má jednu s podpisy.
Smlouvy jsou na dvou dokumentech. Podepsal jsem vám něco na umělou hmotu,
nemáte podpis ověřitelný podle zákona o podpisech, podpis ověřuje člověk,
ten můj podpis i vaše ověření lze snadno zpochybnit i s jeho platností.
Zmíním-li nedokonalý podpis ve dvou rovinách prostoru, kdy vůči normálnímu
podpisu ve třech rovinách, např. kuličkovým perem, je rozdíl a odlišnost podpisů
dopočítávána. K tomu dodávám, že mne podepsalo ne pero, ale kolek bez inkoustu
a psaní se odehrálo pouze elektrickými změnami.
Já jsem u vás nepsal, ani se nepodepsal. Nezůstal po mně inkoust z propisky
na papíře.
Nebylo to podepisování. Pouze jsem posunoval po umělé hmotě jinou umělou hmotu
a počítač psal pod tu posunovanou.
To, co nazýváte smlouvou, je jenom váš záznam a smlouvy musí být dvě.
Vaši jednostrannou, nepodepsanou, mohu prohlásit za jednostrannou a neplatnou.
Dohaduji se s obsluhou ve Vaňkovce, u nám. Svobody i v Tescu mezi
Královým Polem a městem asi 4 měsíce a nebyli mi nikde schopni poskytnout
výpis služeb, které jste mi zprovoznili, data Up/Down, jiná, volání, SMS,
celkový souhrn komunikačních dat.
Tvrdíte, že jsem je používal a nemůžete to doložit písemně na pobočkách.
Navrhuji výměnu modemu za obdobný, značkový. Moje peníze, které jsem
už jako vaše zboží nemohl použít za účelem, který byl požadován před obchodem
s vámi, lze i vrátit po dohodě s vámi, nebo použít po vrácení zboží, k obchodu
se zbožím od vás.
Jiří Holas
HUAWEI, SIM Vodafone
Buď vrácení zboží i služeb, které se mi jeví jako nepoužitelné, neúplné, protože chybí údaje pro komunikaci mou osobou, nevzhledné, nenabídnuté obchodně, ale skrytě a ve spěchu, bez toho, aby byla vidět funkce
a zákazník projevil spokojenost a mohl si ho osobně přezkoušet; pro nemožnost dohodnout se s vámi, nebo
výměna modemu a skutečné zprovoznění služeb od vás, které bych používal a platil, použitím již zaplacené částky 7777,- Kč s přihlédnutím, že tato
stačí k výměně za zboží vybrané po konzultaci jinde na vaše pozvání.
Jiří Holas
|
Tweet |
Kupující je povinen uhradit pouze cenu za služby, které si od společnosti prokazatelně objednal. Záleží tedy na tom, zda objednávka ohledně dodatečného nepoužívaného zboží/služeb byla učiněna. Pokud byla smlouva podepsána, je již těžké namítat její neplatnost.
Pokud byla spotřebiteli zablokována SIM karta a nemohl tak využívat objednané a zaplacené služby, má právo požadovat poměrnou část ze zaplacených služeb zpět. Zároveň je však povinen zaplatit za služby, které si objednal, i když je nevyužil.
Nabídnuté služby by měly odpovídat požadavkům spotřebitele, jestliže neměl zájem o dodatečné služby, které nebyly využívány, neměly mu být ani nabízeny. Spotřebitelům před uzavřením smlouvy doporučujeme smlouvy řádně číst.
K podpisu:
Podepisování smluv na pobočkách operátorů většinou probíhá právě zmíněným podpisem "na tabulku" na základě ověření totožnosti spotřebitele. Takový podpis je brán jako vlastnoruční podpis.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Českém telekomunikačním úřadu. Tato služba je zpoplatněná 200 Kč (pokud se spor týká peněžitého plnění, je poplatek 4 % z této částky, avšak nejméně 200 Kč). Více informací může spotřebitel nalézt zde: https://www.ctu.cz/resene-spory-ctu. Kontakty na Český telekomunikační úřad je možné nalézt zde: https://www.ctu.cz/kontakt.
Dobrý den, pane Holasi, je mi líto, pokud došlo k nedorozumění. Abychom se na to mohli podívat, napište nám přes reklamační formulář https://www.vodafone.cz/pece/formular-reklamace (pokud máte aktivní služby Vodafone) nebo poštou: Vodafone Czech Republic a.s., Reklamační oddělení, náměstí Junkových 2, 155 00 Praha 5. Děkuji za pochopení. Přeji Vám pěkný den. Lenka Pilná Péče o zákazníky
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.