Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý dnes, dne 9.3.2015 jsem obdržela email od společnosti Cerd ČR s.r.o., že mě byla prodloužena automaticky služba MOJE Závazky na základě Všeobecných smluvních podmínek na 5 let za cenu 2000,-. Původní cena této služby byla 1.000,- Kč. O tuto službu nestojím, prolongaci jsem si neobjednala. Podle podmínek jde od smlouvy odstoupit nejpozději 30 dní před uplynutím lhůty, formulář musí být vygenerovaný na jejich stránkách s číslem jednacím a s notářsky ověřeným podpisem. Předpokládala jsem, že smlouva s firmou skončí uplynutím 5 let, tedy dobou, na kterou byla služba objednána a uhrazena. Na úhradu faktury mám 14 dní. Je proti tomuto jednání nějaká obrana a je možné, aby mě neinformovali o změně cen služeb a já tak prakticky neměla možnost se rozhodnout, zda budu chtít služeb za nových podmínek využívat či nikoli? Původní smlouva byla do 8.3. Do společnosti jsem se snažila dovolat, jediné, čeho jsem dosáhla byl automat, který nic neřeší, pouze odkazuje na internetové stránky. Poslala jsem tedy přes jejich stránky informaci o tom (vzhledem k tomu, že nelze zaškrtnout možnost zaslání kopie na emailovou adresu, nemám potvrzení), že nesouhlasím s prodloužením smlouvy a žádám její zrušení a že jim totéž přijde i poštou. Jednání společnosti nepovažuji za férové a lituji dne, kdy jsem se rozhodla zaregistrovat na jejich stránkách.
Děkuji a přeji hezký den. Irena Martincová
Moje závazky a bonita
Okamžité zrušení smlouvy a storno vystavené faktury.
|
Tweet |
Na smlouvu se vztahují obchodní podmínky platné v době jejího uzavření. Z aktuálních obchodních podmínek automatické prodloužení smlouvy neplyne. Proto doporučujeme vyžádat si na podnikateli, aby prokázal, že obchodní podmínky účinné v době uzavření smlouvy takové ustanovení obsahovaly a že s nimi byl spotřebitel seznámen. Pokud si spotřebitel nepřeje automatické prodlužování smlouvy, doporučujeme je do budoucna zrušit prokazatelným způsobem.
Občanský zákoník stanovuje, že neplatná jsou v případě spotřebitelských smluv ta ujednání smluvních podmínek, která zakládají výraznou nerovnováhu práv nebo povinností stran v neprospěch spotřebitele. K problematice automatického prodloužení smlouvy se vyjádřil ve svém stanovisku Nejvyšší soud ČR ze dne 12. 12. 2013 v tom smyslu, že ve spojení s povinnostmi, které automatické prodloužení smlouvy přináší oproti původně ujednané době, je takové ujednání neplatné. Soud přitom vycházel z kritéria, že "nelze přitom rozumně očekávat, že by spotřebitel s ujednáním o prolongaci souhlasil, při vědomí povinností, které jsou s ním spojeny, kdyby měl možnost o něm vyjednávat individuálně".
V tomto případě bylo automatické prodloužení smlouvy spojeno s povinností platit cenu, která je dvojnásobná oproti ceně původně dohodnuté. Domníváme se proto, že v takovém případě automatické prodloužení představuje výraznou nerovnováhu práv v neprospěch spotřebitele, a proto by mělo být neplatné, což by spotřebitel mohl namítat.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.