Počet nahlášených stížností: | 312 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 14 |
Nedůvodně vypnutí elektřiny a plynu.zadne vyúčtování.nekomunikujou.proste hrůza.
Chci to zapnout zpět a víc komunikace.
|
Tweet |
Pokud byly spotřebitelem hrazeny veškeré zálohy a ceny za energie, neměly by být dodavatelem následně dodávky elektřiny a plynu přerušeny.
Reklamuje-li spotřebitel (byť i nedodané) vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě elektřiny částkou 600 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 24 000 Kč (dle § 17 odst. 2 vyhlášky č. 540/2005 Sb.), v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč [dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.].
V tomto případě doporučujeme spotřebiteli obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.
Spotřebitel nás informoval, že stížnost byla se všemi podklady předána Energetickému regulačnímu úřadu.
Stížnost nyní přeřazujeme na spotřebitele, aby mohl o výsledku řízení před ERÚ informovat.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.