Společnost


PROBO BUS a.s.

Počet nahlášených stížností:3
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6194Spor o vrácení jízdného

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 15 dnů

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2015, před 10 lety

Jiří Liška

Znění stížnosti

Zakoupena 2x jízdenka Králův Dvůr - Praha, zaplacena el. peněženkou vydanou spol. Probo Bus. Na následující stanici změna autobusu (vlastní rozhodnutí cestujících), na žádost řidiče druhého autobusu zaplaceno znovu stejné jízdné, použita opět el. peněženka. Po Probo Bus e-mailem (ik.beroun@probo.cz) požadována refundace jednoho páru jízdenek. Předpokládám, že při využití stejného dopravce ve stejný čas na stejném úseku mám nárok na vrácení druhé platby - služba dopravce byla prokazatelně využita pouze jednou.
Dopravce se odvolává na zákonné minimum, dle kterého musí jízdné vracet, ale v poskytnutém výčtu - citace vyhlášky MDS tato situace (zaplacené dvojí jízdné na jednom úseku) není uvedena.


Požadované řešení

Myslím, že dopravce nemá nárok na ponechání si dvojí platby za stejnou službu a požaduji kreditování částky za dvě ze čtyř jízdenek, vydaných pro dvě osoby na úseku, na kterém byla poskytnuta služba.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
26.3.2015 11:15, před 10 lety

Vyhláška Ministerstva dopravy ČR č. 175/2000 Sb. stanovuje, že cestující ve veřejné drážní a silniční osobní dopravě má právo na vrácení jízdného, jestliže z důvodů na straně dopravce nebyla dokončena započatá přeprava cestujícího spojem, jímž jízdu nastoupil, na
1. další přepravu do cílové stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce nebo použití náhradní autobusové dopravy provozované přechodně za omezenou nebo zastavenou drážní dopravu, nebo
2. bezplatnou přepravu do nástupní stanice nejbližším vhodným spojem příslušného dopravce; cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu má v tomto případě také právo na vrácení zaplaceného jízdného, nebo
3. vrácení jízdného za neprojetý úsek cesty, vzdal-li se cestující s jízdenkou pro jednotlivou jízdu další jízdy a dopravce tuto skutečnost potvrdil.

Cestujícímu by tedy právo vzniklo, pouze pokud by přeprava nebylo dokončena z důvodu straně dopravce. Jestliže cestující přepravu ukončil z důvodu na své straně, takové právo mu nepřísluší.

Jinak by cestující měl nárok na vrácení jízdného, pokud by nenastoupil jízdu, jestliže by nepoužitou jízdenku dopravci vrátil před odjezdem spoje, na který byla jízdenka vydána, ve lhůtě stanovené dopravcem ve smluvních přepravních podmínkách.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
24.7.2015 15:32, před 9 lety

Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.