Počet nahlášených stížností: | 711 |
Z toho za letošní rok: | 2 |
Stále v řešení: | 22 |
Dobrý den,
v sobotu dne 5.11.2022 jsem u této společnosti v Černovicích zakoupila vůz Škoda Rapid rok 2017. Bylo mi sděleno, že auto je v perfektním stavu. Při podpisu smlouvy do kanceláře dorazil obchodník, ktreý jen tak mimo řečí chtěl na tabletu podepsat předávací protokol. U podpisu smlouvy si dávám velký pozor, vše jsem si četla podrobně.
Předávací protokol mi byl ukázán jako jedna stránka dokumentu v tabletu. Byly tam mé osobní údaje, výbava vozidla, co je potřeba při prvním servisu - klasika, předání zimních gum zdarma.
Dokument jsem podepsala, byl mi až později zaslán na e-mail, kde sem zjistila, že dokument má dvě stránky a na té druhé je dlouhý výčet škod na autě a i to, že bylo bourané. To mi ovšem nikdo nesdělil. Když jsem se na to hned druhý den ptala, tak mi bylo řešeno, že ty škody na tom autu nejsou, že to tam píše jen kvůli kategorii auta a že na opravu turbodmychadla se mi vztahuje pojištění Carlife. Auto údajně mělo jen kosmetické úpravy, ale vždy je to prý vedeno jako bouračka.
Jak mám prosím situaci dál řešit? Auto je na částečný úvěr, který musím platit a povinné ručení. Mám vše platit a řešit reklamaci nebo jak mám prosím postupovat? Již nemám v tuhle firmu důvěru.
Pozn. auto jsem kupovala v AAA Auto ve smlouvě mám Aures Holdings a.s. IČO: 01759299
Děkuji
Dobrovolná
Škoda Rapid
Bezplatné zrušení kupní smlouvy, vrácení akontace, zrušení veškerého pojištění a závazků sepsané na moji osobu.
|
Tweet |
Při koupi ojetého vozidla platí, že spotřebitel nemůže reklamovat zboží pro vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou věc měla při převzetí kupujícím podle § 2167 písm. c) zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Ale i v tomto případě musí vozidlo vykazovat takové vlastnosti, které si smluvní strany sjednaly.
U ojetých automobilů hraje velkou roli při posuzování odpovědnosti za vady obsah smlouvy. Prodávající totiž neodpovídá za vady, na které kupujícího před uzavřením smlouvy prokazatelně upozornil. Také se záruka nevztahuje na vady, které odpovídají opotřebení automobilu vzhledem k jeho stáří či míře používání předchozím vlastníkem. Nelze však do smlouvy uvést velký výčet vad, kterými by snad vozidlo mohlo trpět, a pak tvrdit, že kupující byl na vady upozorněn. Musí se jednat o konkrétní vady a o jejich přítomnosti musí být kupující poučen. Pokud by se jednalo o skrytou vadu, na kterou nebyl spotřebitel řádně upozorněn, pak by v takovém případě dovození odpovědnosti za vadu bylo možné.
V tomto případě by se také mohlo jednat o uvedení spotřebitele v omyl (stav vozidla) podle § 583 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, podle kterého platí, že pokud někdo jednal v omylu o rozhodující okolnosti a byl-li v omyl uveden druhou stranou, je právní jednání neplatné. Spotřebitel by tedy mohl namítat neplatnost uzavřené smlouvy a prodávající by měl spotřebiteli vrátit peníze za takto sjednanou smlouvu.
Pokud má spotřebitel podezření na nekalou obchodní praktiku podnikatele, kterou dle něj dochází k porušování zákona o ochraně spotřebitele, může podat podnět České obchodní inspekci.
Pokud by v důsledku nesprávné informace vznikla spotřebiteli nějaká další škoda, mohl by ji vymáhat po prodejci v souladu s § 2950 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážená paní Dobrovolná,
prosím o doplnění SPZ vozu, který jste zakoupila, abych mohla celou věc prověřit.
Děkuji, Jitka Míková, AAA AUTO
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.