Počet nahlášených stížností: | 190 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Moje babička, která byla klientkou UPC, zemřela 8. února 2015.
9. března jsem zaslala na UPC doklad o úmrtí.
Ihned jsem od UPC obdržela e-mailem vyrozumění (přiloženo), že dodávka služeb byla ukončena ke dni obdržení kopie dokladu o úmrtí klienta.
Dále mám vrátit zařízení, zapůjčená mé babičce.
V bytě s ní nebydlel nikdo ve společné domácnosti a zařízení (telefon,TV) nebyla od její smrti používána. Momentálně ještě neproběhlo předběžné šetření k pozůstalosti, tedy ještě nabyl stanoven dědic.
Ráda bych věděla, zda jsem za této situace povinna hradit službu až do data, kdy UPC obdrželo informaci o úmrtí a ne do data úmrtí babičky. Zároveň bych potřeboval vědět, zda při neuhrazení by se z částky načítalo penále, které by poté musel po vyřízení dědictví uhradit dědic.
Děkuji.
Boušová
---------- Přeposlaná zpráva ----------
Od:
Datum: 9. března 2015 14:18
Předmět: Re: úmrtí zákazníka
Vážená paní Boušová,
je nám líto, ale dle všeobecných smluvních podmínek je smlouva ukončena ke dni doložení úmrtního listu.
Děkujeme za pochopení
S přáním hezkého dne
Andrea Weissová
operátor Klientského centra UPC
TV a telefon od UPC
Uhradit poplatky UPC ke dni úmrtí babičky.
|
Tweet |
Český telekomunikační úřad vyslovil závěr, že účastnický smluvní vztah mezi telefonním operátorem a účastníkem zaniká smrtí účastníka, bez ohledu na to, zda je to jakkoli upraveno v podmínkách smlouvy. Český telekomunikační úřad při tomto konstatování vychází z názoru, že práva a povinnosti účastníka vyplývající z takového smluvního vztahu jsou osobní povahy a vztahují se pouze k osobě účastníka. Dle názoru ČTÚ se uvedený závěr může vztáhnout i na smlouvu o poskytování internetového připojení, obzvlášť v případě, kdy je prokazatelné, že služby nebyly od data smrti dále využívány.
Společnost byla o podaných stížnostech informována. Bohužel doposud neprojevila zájem se ke stížnostem vyjádřit, proto jsme se rozhodli případy uzavřít z důvodu nereakce podnikatele. V případě potřeby další konzultace se neváhejte obrátit na naší spotřebitelskou poradnu na telefonním čísle 299 149 009.