Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
PRAVIDELNĚ MĚSÍČNĚ VAŠE SPOLEČNOST O2 MI ZASÍLÁ SMS TOHOTO ZNĚNÍ: DOBRÝ DEN, PRÁVĚ JSME VÁM NA ČÍSLE ** AUTONATICKY OBNOVILI 1GB DAT JEN ZA 179 Kč. V CENĚ MÁTE NAVÍC 50 MINUT VOLN DO VŠECH SÍTÍ. VYUŽÍT MŮŽETE DO 23.10. VAŠE O2.
NIKDY SE VAŠE SPOLEČNOST SE MNOU SMLUVNĚ NEDOHODLA NA OPRÁVNĚNOSTI PRO VEDENÍ TOHOTO AUTOMATICKÉHO OBNOVOVÁNÍ A ODEBÍRÁNÍ UVEDENÝCH ČÁSTEK Z MÉHO PŘDPLACENÉHO KONTA.JSEM SENIOR, VOLÁM JEN ZŘÍDKA A JIŽ VŮBEC NE DO VŠECH SÍTÍ. POVAŽUJI TO ZA NEOPRÁVNĚNÉ KONÁNÍ.
MĚSÍČNÍ SNIŽOVÁNÍ PŘEDPLACENÉHO KONTA MOBILU O 179 Kč
S OKAMŽITOU PLATNOSTÍ PŘESTAT SE ZASÍLÁNÍM UVEDENÉ FORMULACE SMS, PROVÉST KRANÉ ČÁSTKY ONTROLU CELKOVÉ ODEBRANÉ ČÁSRKY V TIMTO A MINULÉM ROCE S POROVNÁNÍM S BĚŽNÝMI ČÁSTKAMI ZA MNOU PROTELEFONOVANÉ, NEBO CESTOU SMS VYYBRANÉ ČÁSTKY; ROZDÍL VRÁTITM NA MŮJ ÚČET.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. Žádá-li společnost zaplacení údajné dlužné částky, musí také prokázat, že k tomu má právní důvod. Důkazní břemeno ohledně objednání služby nese společnost - ta musí prokázat, že k objednávce došlo a zároveň také to, že nějakým způsobem plnila (vykonávala to, za co jí spotřebitel platil). V případě, že by byla platba stržena bez právního důvodu, jednalo by se pravděpodobně o bezdůvodné obohacení.
O bezdůvodné obohacení se jedná, zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být také naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Je možné kontaktovat operátora s žádostí o zablokování těchto plateb, tím však nemusí dojít k zániku závazku (v případě že závazek vznikl). Často platí, že při zablokování plateb dojde ke zrušení služby, avšak doporučujeme kontaktovat přímo společnost, protože by mohlo dojít k situaci, kdy bude spotřebiteli narůstat dlužná částka.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/co-je-to-plat-mobilem.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
mrzí nás, že jste měl důvod k vyjádření nespokojenosti. Podle popisu se jedná o předplacený tarif GO 1 GB, který stojí 179 Kč na 30 dní a obsahuje 1 GB dat a 50 volných minut na volání do všech sítí. Rádi se na nastavení podíváme blíže. Doplňte nám prosím zde, do neveřejných údajů, PUK kód nebo výrobní číslo SIM. Údaj nám také můžete zaslat na info@o2guru.cz.
S přáním příjemného dne
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.