Počet nahlášených stížností: | 529 |
Z toho za letošní rok: | 1 |
Stále v řešení: | 3 |
Byl mi nabidnut svoz vadneho sporaku. Ale musi byt zabaleny. Vadny sporak nemuzu zabalit do puvodniho stavu, kdyz je uz pripojeny. Take jsem si zaplatil vynos a pripojeni. Krom pozadavku na zabaleni a snos dolu za prvni dvere mi nebylo odpovezeno na otazku, kdo zaplati odpojeni sporaku a pripojeni noveho, dale jak se vyresi nasledne vedeni trubek, ktere vedou k topeni, vec se muze nejaky cas vyrizovat. Prosim aby se jednalo dle nastale situace a ne dle nejake sablony, nejedna se o vysavac, ktery jednoduse strcim dokrabice.
S pozdravem,
Miroslav Sisa
koupe a vynos sopraku na mall.cz
Privezeni noveho sporaku, vynos a prepojeni v cene v ramci zaruky, nejedna se o levnou zalezitost a nejedna se o mo chybu, nechci platiti dvakrtat. Odvoz vadneho kusu.
|
Tweet |
Spotřebitel má dle § 1924 občanského zákoníku nárok na náhradu tzv. nutných nákladů spojených s reklamací. Těmi jsou poštovné nebo úhrady cestovních nákladů. Spotřebitel není (srov. s nálezem Ústavního soudu ČR ze dne 25. 1. 2007, sp. zn. I. ÚS 626/06) povinen vybrat nejlevnější prostředek přepravy, přesto to s ohledem na princip poctivosti a dobré víry doporučujeme. Nelze totiž podle našeho názoru žádat po prodejci proplacení excesivně vysokých nákladů, pokud šla doprava k reklamaci vyřešit levněji. Pokud prodejce výslovně doporučil spotřebiteli určitý způsob dopravy, pak je samozřejmě povinný uhradit veškeré náklady, které spotřebiteli vzniknou tím, že vybral způsob přepravy dle "návodu" prodávajícího. Spotřebitel má právo na úhradu těchto nákladů v penězích.
Služby spojené s reklamací, které jsou potřeba k vyřízení reklamace a které nenabízí sám podnikatel, přičemž tyto služby není spotřebitel schopen zajistit sám, je možné zařídit skrze odborníka. Tyto služby by měly být následně proplaceny, neboť se jedná o účelně vynaložené náklady za reklamaci zboží. Platí, že reklamace je bezplatná. Bezplatnost reklamace vyplývá i z evropských směrnic a platí tedy v celé Evropské unii.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Šíšo, je mi líto, že došlo k doručení poškozeného plynového sporáku. V případě, že byl spotřebič poškozen již při doručení, neměl být vůbec z Vaší strany instalován. V rámci řešení reklamace jsme Vám nabídli proplacení demontáže spotřebiče na základě doložené faktury. Dále jsme Vám nabídli svoz na naše náklady. V rámci doručovací adresy Praha Vám spotřebič můžeme zabalit a odnést bez Vaší účasti.
S pozdravem,
Kamila
overeno@mall.cz
Žádáme spotřebitele o sdělení, v jaké fázi se stížnost nyní nachází, případně o její uzavření.
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.