Počet nahlášených stížností: | 792 |
Z toho za letošní rok: | 6 |
Stále v řešení: | 10 |
Dobrý den,
včera večer(06.11.2022) jsem při placení uplatnila lístek na zálohované obaly ( Lahve a přepravka v hodnotě 172Kč). Obsluha pokladny mi pouze sdělila že je již neplatný a není možno jej použít. To samé mi bylo řečeno zástupcem manažera. Na automatu není informace o lhůtě a tímto dle mého názoru klamou spotřebitele. Předpokládám, že Lidl dostává svodku o kódech a platbách, které nebyly provedeny a uplatněny, jinak by se vystavoval postihu ze strany FÚ v případě kontroly.
Nesouhlasím s tím, že není lístek již uplatnitelný, asi jako kdyby faktura nebyla proplatitelná po datu splatnosti. Už ani nemluvím o tom, že když bude důchodce nebo kdokoliv jiný dlouhodobě hospitalizován,o své peníze přijde.
Jedná se o prodejnu Těšínská Plzeň.
Děkuji Kotnourová
Vratné lahve a přepravka v hodnotě 172Kč
Vrácení mých peněz a umístění upozornění o lhůtě na automaty tak, aby spotřebitel měl možnost si vrácení za těchto podmínek rozmyslet.
|
Tweet |
Zákon nestanoví lhůtu, ve které lze uplatnit nárok na vyplacení částky za vrácené zálohové obaly. Z toho lze dovodit, že tak může být učiněno v obecné promlčecí lhůtě.
Pokud je jednání společnosti spojeno s legitimními důvody (např. ověření dokladu, vedení účetnictví), měl by být spotřebitel o těchto podmínkách uplatnění nároku seznámen.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, paní Kotnourová. Platnost lístku od vratných lahví je 30 dní. Tato informace je uvedená přímo na lístku, který Vám automat po vrácení vratných obalů vytiskne. Pokud tato lhůta již uplynula, není možné lístek uplatnit. Lístek od vratných obalů mohou zákazníci uplatnit výhradně v prodejně, kde byly láhve vráceny. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.
Na automatu není informace o lhůtě, ani dalších podmínkách a tímto dle mého názoru klamete spotřebitele. Když mi automat vydá lístek, nemám možnost volby a přicházím tim o svobodu nakládání s vlastními penězi/majetkem. Proto s touto odpovědi nesouhlasím a budou se řídit radou specialistů z dTestu. Už jen proto,že zajisté nejsem jediná. Děkuji.
Děkujeme stranám za součinnost.
Jestliže jsou spotřebitelé o nutnosti uplatnění ve 30denní lhůtě řádně informováni, domníváme se, že se jedná o smluvní lhůtu, kterou je možné takto určit. Informace na lístku by mohla být požadována za řádné informování, avšak nejsme orgánem, který by o tom mohl závazně rozhodnout - tím je v této oblasti již zmíněná ČOI.
Pokud by však doba byla nepřiměřeně krátká, případně by lístek nebylo možné využít z objektivních důvodů (příp. problémů na straně prodávajícího), k době stanovené na lístku by se nemuselo přihlížet a spotřebitel by jej tak mohl využít např. až do zmíněného promlčení.
Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji případu a případně o rozhodnutí České obchodní inspekce, pokud-li se na ni obrátí.
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.