Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:792
Z toho za letošní rok:6
Stále v řešení:10
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#61968Neproplacený kupón za vratné lahve a přepravku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 9 dnů 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
07.11.2022, před 2 lety

Marie Kotnourová

Znění stížnosti

Dobrý den,
včera večer(06.11.2022) jsem při placení uplatnila lístek na zálohované obaly ( Lahve a přepravka v hodnotě 172Kč). Obsluha pokladny mi pouze sdělila že je již neplatný a není možno jej použít. To samé mi bylo řečeno zástupcem manažera. Na automatu není informace o lhůtě a tímto dle mého názoru klamou spotřebitele. Předpokládám, že Lidl dostává svodku o kódech a platbách, které nebyly provedeny a uplatněny, jinak by se vystavoval postihu ze strany FÚ v případě kontroly.
Nesouhlasím s tím, že není lístek již uplatnitelný, asi jako kdyby faktura nebyla proplatitelná po datu splatnosti. Už ani nemluvím o tom, že když bude důchodce nebo kdokoliv jiný dlouhodobě hospitalizován,o své peníze přijde.

Jedná se o prodejnu Těšínská Plzeň.

Děkuji Kotnourová


Produkt

Vratné lahve a přepravka v hodnotě 172Kč


Požadované řešení

Vrácení mých peněz a umístění upozornění o lhůtě na automaty tak, aby spotřebitel měl možnost si vrácení za těchto podmínek rozmyslet.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 08:19, před 2 lety

Zákon nestanoví lhůtu, ve které lze uplatnit nárok na vyplacení částky za vrácené zálohové obaly. Z toho lze dovodit, že tak může být učiněno v obecné promlčecí lhůtě.

Pokud je jednání společnosti spojeno s legitimními důvody (např. ověření dokladu, vedení účetnictví), měl by být spotřebitel o těchto podmínkách uplatnění nároku seznámen.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.11.2022 10:02, před 2 lety

Dobrý den, paní Kotnourová. Platnost lístku od vratných lahví je 30 dní. Tato informace je uvedená přímo na lístku, který Vám automat po vrácení vratných obalů vytiskne. Pokud tato lhůta již uplynula, není možné lístek uplatnit. Lístek od vratných obalů mohou zákazníci uplatnit výhradně v prodejně, kde byly láhve vráceny. Děkujeme za pochopení. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce spotřebitele

Publikováno
10.11.2022 11:35, před 2 lety


Marie Kotnourová

Na automatu není informace o lhůtě, ani dalších podmínkách a tímto dle mého názoru klamete spotřebitele. Když mi automat vydá lístek, nemám možnost volby a přicházím tim o svobodu nakládání s vlastními penězi/majetkem. Proto s touto odpovědi nesouhlasím a budou se řídit radou specialistů z dTestu. Už jen proto,že zajisté nejsem jediná. Děkuji.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2022 13:21, před 2 lety

Děkujeme stranám za součinnost.

Jestliže jsou spotřebitelé o nutnosti uplatnění ve 30denní lhůtě řádně informováni, domníváme se, že se jedná o smluvní lhůtu, kterou je možné takto určit. Informace na lístku by mohla být požadována za řádné informování, avšak nejsme orgánem, který by o tom mohl závazně rozhodnout - tím je v této oblasti již zmíněná ČOI.

Pokud by však doba byla nepřiměřeně krátká, případně by lístek nebylo možné využít z objektivních důvodů (příp. problémů na straně prodávajícího), k době stanovené na lístku by se nemuselo přihlížet a spotřebitel by jej tak mohl využít např. až do zmíněného promlčení.

Stížnost přeřazujeme zpět na spotřebitelku, aby mohla informovat o vývoji případu a případně o rozhodnutí České obchodní inspekce, pokud-li se na ni obrátí.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 14:54, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.