Počet nahlášených stížností: | 169 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den
15. 09. 2022 jsem z E-shopu Electroworld objednal tyto sluchátka: https://www.electroworld.cz/huawei-freebuds-pro-2-modre.
Sluchátka mi dorazily 19.09, rozbalil jsem je, vyzkoušel a zjistil jsem, že pravé sluchátko nefunguje zcela korektně. Sluchátka nereagovali na každé zmačknutí nožičky, přes které se sluchátka ovládají. Po zjištění této vady jsem sluchátka zabalil a dne 22. 09. jsem je donesl na prodejnu s tím, že sluchátka nejsou plně funkční a chtěl bych je vrátit nebo vyměnit za jiné.
Na pobočce mi bylo nepříjemným pánem (protože jsem přišel něco řešit 15 min před zavíračkou) řečeno, že sluchátka jsou používané. Nato jsem odvětil, že ano, že když mi přijdou sluchátka, tak je zkusím, jinak nezjistím, zda fungují. Ale vůbec jsem je nepoužíval, ono za 3 dny to ani nejde.
Takto proběhla první reklamace.
Cca po 2 týdnech mi přišlo vyrozumění, že se vada neprojevila. Když jsem přišel na prodejnu podruhé a vysvětlil jsem zaměstnanci úplně do detailu jaký problém se sluchátky je (že je to chyba která se neprojeví vždy a je třeba je otestovat důkladněji) sám zaměstnanec mi po vyzkoušení sluchátek dal za pravdu, že nefungují, tak jak mají a že reklamace je zde na místě.
Dne 3. 11. mi přišla zpráva "závada se neprojevila"…
Tohle byla moje poslední objednávka v Electro World, jen samé výmluvy a žádné vyřešení problému. Napadlo mě napsat do huawei a popsat jim problém.... u nich se snažili vždy problém vyřešit když nějaký byl.
Mám právo na odstoupení od smlouvy po třetí reklamaci v EW? Nebo by musela být reklamace uznána?
Huawei Free Buds Pro 2
Vyhovění mému odstoupení od smlouvy/výměna zboží. Uznání vracení do 14 dnů nebo reklamace.
|
Tweet |
Pokud zboží nelze řádně používat v důsledku opakovaného výskytu vady po opravě nebo má-li zboží větší počet vad, pak má kupující právo na dodání nové věci bez vad, výměnu součásti věci, jakož i na odstoupení od kupní smlouvy.
O větší počet vad se jedná v případě, kdy se na zboží vyskytují alespoň tři vady současně, přičemž každá z nich musí bránit řádnému užívání věci, nebo pokud se na zboží postupně vyskytnou čtyři různé odstranitelné vady. O opětovném vyskytnutí vady po opravě mluvíme tehdy, jestliže se na zboží objeví stejná vada, která byla v rámci uznané reklamace již dvakrát opravována. Při třetí reklamaci stejné vady lze tedy vznést nárok na odstoupení. Ale i v tomto případě se jedná o reklamační řízení a prodávající může oprávněnost reklamace posoudit, vyžaduje-li to povaha vady. Charakterem stejné vady se zabýval Nejvyšší soud (sp. zn. 33 Cdo 2979/2012). Dle jeho rozhodnutí lze o stejné vadě hovořit za situace, kdy se vada projevuje stejně ve vlastnostech věci.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.