Společnost


Jiří Kotrouš

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61989Poplatek za předání správy webu

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

5 měsíců 10 dnů 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2022, před 2 lety

Kateřina Tomčíková

Znění stížnosti

Dobrý den,
objednala jsem si zhotovení informativních webových stránek (ne e-shop), za tvorbu těchto stránek jsem zaplatila dohodnuotu cenu. Koupila jsem doménu, za tuto jsem zaplatila. Původně jsem měla u této společnosti i webohosting, ale protože je drahá, rozhodla jsem se přejít jinam. Tato firma mi nyní chce účtovat poplatek ve výši 5.990,- Kč za "předání správy webu", viz jejich webový ceník. O tomto poplatku jsem při uzavření smlouvy nebyla informovna. Stránky stály 10.000, Kč, takže "předání správy" je neúměrně drahé. Nadto, nevím o jiné firmě, která by tento poplatek účtovala. Je poplatek v pořádku? Jak můžu nárokovat vydání díla, za které jsem zaplatila bez poplatku?
Děkuji


Produkt

tvorba webových stránek - podmínění přechodu na jiný webhosting neúměrně vysokým poplatkem


Požadované řešení

vyjádření, zda je podmínka pro vydání již zaplaceného díla na zakázku zaplacením vysokého poplatku v souladu se zákonem
doporučení dalšího postupu


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 12:42, před 2 lety

Dle všeobecných obchodních podmínek je smlouva uzavíraná se společností FineNet – Jiří Kotrouš, proto byla tato společnost označena jako subjekt.

Mezi spotřebitelem a podnikatelem byla uzavřena pro zhotovení webu smlouva o dílo, kdy se zhotovitel na svůj náklad a nebezpečí zavazuje provést dílo a objednatel se zavazuje dílo převzít a zaplatit cenu. Zaplacením a převzetím díla je smlouva splněna. Ohledně webhosting, což je pronájem prostoru pro webové stránky na cizím serveru, byla ale uzavřena smlouva o poskytování služeb, která se dle obchodních podmínek automaticky prodlužuje, pokud nedojde k odstoupení od smlouvy písemně nejpozději jeden měsíc před uplynutím doby trvání smlouvy.

Dle obchodních podmínek společnosti k webhostingu:
"Pokud se spotřebitel rozhodl odstoupit od smlouvy později než 7. den po uzavření smlouvy a nejdéle do 30 dní je povinen uhradit 30 % z celkové částky uvedené ve smlouvě. Pokud zákazník odstoupí déle než 30. den od uzavření smlouvy, je spotřebitel povinen uhradit společnosti celou dohodnutou cenu služby, a to včetně příslušné daně z přidané hodnoty."

Vydání díla pravděpodobně již proběhlo, nicméně v současnosti běží smlouva o poskytování služeb. Od této služby je možné odstoupit, příp. ji vypovědět za podmínek stanovených ve smlouvě.

K poplatku:
Pokud ovšem spotřebiteli nebyla známa tato informace při uzavírání smlouvy, jednalo by se o překvapivé ujednání dle § 1753 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, které by bylo vůči spotřebiteli neúčinné. Zároveň se domníváme, že by cena měla být odpovídající složitosti úkonu.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
5.12.2022 15:23, před 2 lety

Společnost nám zaslala následující vyjádření:

Vážení,
jménem společnosti FineNet s.r.o. si dovoluji reagovat na Vaši výzvu k vyjádření ze dne 16. listopadu 2022, kterou jste adresovali naší společnosti ve věci stížnosti paní JUDr. Kateřiny Tomčíkové zadané prostřednictvím internetového portálu vasestiznosti.cz.
Obsahem stížnosti, která je de facto spíše žádostí o Vaše právní posouzení, se paní JUDr.Tomčíková dotazuje, zdali je jí účtovaný poplatek za „předání správy webu“ třetímu subjektu v pořádku a zdali může nárokovat předání správy bez uhrazení poplatku.
Z Vaší strany pak byla tato záležitost posouzena ve vztahu ke spotřebiteli, což je zcela logické vzhledem k tomu, že Váš portál poskytuje bezplatné služby spotřebitelům. Ke stížnosti paní Tomčíkové na základě Vaší výzvy sdělujeme následující.
V prvé řadě si dovolujeme uvést, že informace uvedené paní JUDr. Tomčíkovou jsou zavádějící a neúplné. Zejména se jedná o skutečnost, že se z naší strany nejedná o vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem, nýbrž o ryze podnikatelský obchodní vztah. Paní JUDr. Tomčíková si totiž naše služby neobjednala jako spotřebitel, nýbrž jako podnikatel v rámci její podnikatelské činnosti a na propagování této její podnikatelské činnosti v oblasti právních služeb.
Naše společnost má proto důvodné pochybnosti, že paní JUDr. Tomčíková byla za této situace oprávněna využít bezplatných služeb Vašeho portálu, jelikož si musela být vědoma, že v předmětném smluvním vztahu jako spotřebitel nevystupovala. V souvislosti s uvedeným proto bohužel není ani možné aplikovat část Vašeho posouzení vztahující se ke spotřebiteli.
Jelikož však k Vaší službě chceme i do budoucna přistupovat vstřícně a vzniklou situaci považujeme za politováníhodnou, dovolíme si reagovat i na samotnou podstatu dotazu, avšak v odpovědi zohledníme podnikatelskou povahu vztahu. Zároveň s ohledem na důvěrnost obsahu obchodních vztahů s našimi klienty, kterých si ceníme, nebude naše společnost zveřejňovat konkrétní podrobnosti z obchodního vztahu. Dovolíme si pouze konstatovat, že částky a obsah hrazených služeb uváděné paní JUDr. Tomčíkovou nejsou přesné a neodpovídají uzavřené smlouvě.
Účtovaný poplatek za „předání správy webu“ je pak zcela úměrný požadované službě a vykonané práci. V rámci našich služeb obdržela paní JUDr. Tomčíková na základě smlouvy kromě vyhotovení webu i správu webu, tedy nikoliv pouze „webhosting", jak je uvedeno ve stížnosti. Tato správa je vykonávaná prostřednictvím naší IT infrastruktury a za využití odbornosti a know-how naší společnosti. Zároveň bylo smluvně sjednáno, že se jedná o trvalý produkt s automatickým obnovováním. Tomuto byla přizpůsobena také tvorba webu a jeho správa, včetně provázání s vnitřními systémy naší společnosti, které garantují bezpečnost a funkčnost dodaného webu, a to i v současné době.
Pro předání správy je třeba všechny tyto skutečnosti zohlednit, aby došlo k řádnému a funkčnímu předání webu takovým způsobem, při kterém nedojde k jeho znehodnocení a po jehož provedení bude možné web i nadále řádně používat. Veškeré náklady na provedení této činnosti pak odpovídají požadovanému poplatku. Jedná se o zcela běžný poplatek účtovaný v obdobných případech.
Závěrem si dovolujeme vyjádřit údiv nad tím, že se paní JUDr. Tomčíková nepokusila tuto záležitost s námi vyřešit před využitím Vašeho portálu a že se žádosti o vysvětlení neobrátila nejprve na nás, jelikož by se jí dostalo shodné odpovědi.

S úctou,
FineNet s.r.o.

Stížnost nyní přeřazujeme na stěžovatelku, aby mohla na vyjádření společnosti reagovat.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
19.4.2023 12:12, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.