Společnost


Libor Bísek

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#6199Neuznaná reklamace

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 25 dnů 20 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.03.2015, před 10 lety

Rostislav Růžička

Znění stížnosti

Dne 11.9.2014 jsem koupil u Elektro Euronics Vimperk videokameru Sony HDR-PJ 810E na základě Vašeho testu videokamer asi ze srpna 2014. 1.reklamace zaslána 7.1.2015 přes prodejnu pro nežádoucí zvukový šum ve videozáznamu. Servisem Sony závada neuznána. Dne 9.2.2015 poslána 2.reklamace přes prodejnu pro stejnou závadu s tím,že jsem pro servis nahrál záznam se závadou a toto uvedl v popisu závady zároveň s prosbou,při nezjištění závady pro mě nahrát nezávadný záznam. Reklamace opět neuznána, nezávadný záznam neproveden, pouze rada vypnout automatický záznam zvuku, přejít na ruční ovládání a snížit úroveň záznamu zvuku (vyřadit automatiku?!). Zároveň mě upozornili, že další reklamaci zaplatím. Vše jsem vyzkoušel a závada se stále opakuje. V příloze zasílám mnou nahrané nahrávky před a po reklamacích, zda byste posoudili oprávněnost reklamace.


Produkt

Videokamera Sony HDR-PJ 810E, výr. č. 3590624


Požadované řešení

Uznání závady pro reklamaci a její následné odstranění.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
23.3.2015 14:11, před 10 lety

Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy kupující věc převzal,
a) má věc vlastnosti, které si strany ujednaly, a chybí-li ujednání, takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě reklamy jimi prováděné,
b) se věc hodí k účelu, který pro její použití prodávající uvádí nebo ke kterému se věc tohoto druhu obvykle používá,
c) věc odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle smluveného vzorku nebo předlohy,
d) je věc v odpovídajícím množství, míře nebo hmotnosti a
e) věc vyhovuje požadavkům právních předpisů.

Nemá-li zboží některé z uvedených vlastností, vznikají spotřebiteli práva z vadného plnění. Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců od převzetí, má se dle § 2161 odst. 2 občanského zákoníku za to, že věc byla vadná již při převzetí. V tomto případě je zřejmé, že vytýkaná vada je z nahrávky zřetelná. Servis však ve svém vyjádření uzavřel, že se nejedná o vadu z důvodu, že pro nahrávku v tichém prostředí je potřeba pro zamezení šumu, který je zaznamenán díky maximální úrovni citlivosti mikrofonu způsobené automatikou. Tuto automatiku je dle servisu potřeba vyřadit pomocí ruční úrovně nastavení citlivosti mikrofonu s odkazem na návod k obsluze. K technickým věcem nám nepřísluší se vyjadřovat, protože nejsme odborníci z daného odboru. Nicméně, pokud spotřebitel jednal v souladu s vyjádřením servisu a vytýkaná vada se stále projevuje, mělo by být tvrzení servisu, případně prodávajícího podloženo prokazatelnými a relevantními skutečnostmi, která by potvrzovali tvrzení servisu o skutečnosti, že se nejedná o vadu, protože vytýkaná vada se projevila ve lhůtě šesti měsíců od převzetí.

Prodávající má povinnost spotřebitele správně informovat o jeho právech z vadného plnění. Pokud zpoplatňuje zamítnutou reklamaci, je možné kontaktovat Českou obchodní inspekci, která je oprávněna uložit mu pokutou za porušení zákona o ochraně spotřebitele.
Argument, že zákazníci zneužívají svá práva, reklamují bezvadné zboží a způsobují tak obchodníkům zbytečné náklady, neobstojí. Je-li zjevné, že se jedná o šikanu ze strany zákazníka a věc nemá žádné vady nebo je způsobil sám zákazník, prodávající má vždy možnost reklamaci zamítnout, aniž by mu vznikly nějaké náklady.

V takovém případě je poté možné obrátit se na soudního znalce a vytýkanou vadu s ním konzultovat. Seznam znalců je na www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci. V případě, že posudek vyjde ve prospěch spotřebitele, má spotřebitel právo na řádné vyřízení reklamace a na úhradu znalečného.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
4.8.2015 14:59, před 9 lety

Podnikatel byl o podané stížnosti informován, bohužel však dosud neprojevil zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít. Případný spor tak bude možné řešit pouze v občanskoprávním řízení.

V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.