Počet nahlášených stížností: | 8 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, objednával jsem zboží od společnosti Zaladno. Bohužel objednávka nebyla dokončena, ale společnost Paypal mi platbu strhala a nevrátila. Podala jsem podnět k vrácení. Společnost PayPal mi zaslalo číslo objednávky, která mi měla být doručena. Toto číslo dle sdělení společnosti Zalando neodpovídá žádné s jejich objednávek ani jej nemám v profilu zákazníka, kde jdou evidovány všechny mé objednávka. Vzhledem k tomu, že objednávka nebyla dokončena a stornována, neměla tudíž ani žádné číslo přiděleno. Kontaktovala jsem několikrát společnost Zaladno a bylo mi sděleno, že peníze má nadále PayPal, oni žádnou platbu za zrušenou objednávku nedrželi. PayPal nadále nereguje na mé zprávy. Jak mám prosím postupovat abych dosáhla vrácení částky za strženou platbu?
Požaduji vrácení neoprávněně stržené platby.
|
Tweet |
PayPal vystupuje ve vztazích jako zprostředkovatel platby, jeho úkolem je tedy převzít peníze od spotřebitele a vydat je podnikateli. Jestliže v průběhu zprostředkování dojde k odstoupení od zprostředkované smlouvy, je společnost povinna vrátit peníze zpět spotřebiteli.
Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Nereaguje-li prodávající na e-maily, je vhodné zvolit komunikaci v písemné formě (nejlépe doporučený dopis s dodejkou). Dopis bude adresován společnosti PayPal (Evropa) S.à r.l. et Cie, S.C.A., 22-24 Boulevard Royal, L-2449 Lucembursko.
Ostatní kontakty na společnost PayPal:
- email: enquiry@paypal.com,
- webový formulář: https://www.paypal.com/cz/smarthelp/contact-us.
V případě, že prodávající nevrátí spotřebiteli peněžní prostředky v přiměřené době po odstoupení, je možné prodávajícího vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a zákona č. 99/1963 Sb., občanský soudní řád. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva. Zároveň spotřebitel může žádat zákonný úrok z prodlení [viz § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.)].
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem v Lucembursku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz, které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Před samotným podáním je vhodné prostudovat informace zde: https://evropskyspotrebitel.cz/co-udelat-nez-nas-kontaktujete/.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCNET-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.