Počet nahlášených stížností: | 1247 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 5 |
Dobrý den,
chtěla bych vás požádat o pomoc s dořešením ukončení smlouvy o poskytování O2 služeb z důvodu úmrtí zákazníka
( mého otce).
Po úmrtí tatínka 1.10.22 jsme zjistili,že měl uzavřenou u O2 smlouvu na internet ( HD Optický 500 s O2 TV )a telefon.
Dne 20.10. 22 jsme navštívili obočku O2, úmrtní nahlásili a doložili potvrzením o úmrtí.
Na ukončení smlouvy byl zadán požadavek č. *** s tím, že budeme do 2-5 dnů kontaktováni ohledně vyřízení modemu, který jsme stejně tak jako telefon chtěli vrátit.
Pronajatý telefon jsem odevzdali a požádali o potvrzení o předání.
Bohužel jsme nebyli nikým z O2 kontaktováni,jak nám bylo slíbeno,a proto jsme opět navštívili 31.10.2022 pobočku O2.
Z portálu Moje O2 jsme zjistili, že služby a splátky byly 24.a 25.10.ukončeny.
Při druhé návštěvě se nepodařilo nic vyřešit, pracovnice pouze napsala na reklamační oddělení a byl zadán další požadavek pod č. ***.
Bylo nám slíbeno,že budeme následující den telefonicky informováni.
Ohledně modemu (Modem xDSL O2 GateWay ZYXEL),SAP kód: **** jsme dle telefonických informací z 1.11.napsali na mail pohledavky.podnety@O2.c,kde jsme dle obchodních podmínek o poskytování služeb O2 chtěli smlouvu ukončit ke dni úmrtí spotřebitele a snažili jsem se vysvětlit,že my, jako pozůstalí, nejsme vlastníky ani uživateli modemu, který jsme chtěli při návštěvě pobočky vrátit a odstoupit od kupní smlouvy.
Održeli jsem tuto odpověď:
Sdělujeme, že odebrané zařízení (modem) nelze vrátit, bylo zakoupena na splátky, jak bylo smluvně ujednáno.
Okamžikem, kdy z jakéhokoli důvodu dojde k ukončení či zániku dohody o splácení kupní ceny zařízení, stává se splatným celý zůstatek kupní ceny.
Mohla bych vás požádat o prošetření a sdělení, zda postup O2 je v pořádku.
V případě, že bychom byli nuceni modem doplatit, bude se muset čekat na dědické řízení, anebo zaplatit fakturu rovnou?
internet ( HD Optický 500 s O2 TV ) Modem xDSL O2 GateWay ZYXEL,
Navrácení modemu s doplatkem ke dni úmrtí
|
Tweet |
Situace úmrtí spotřebitele není zák. č. 127/2005 Sb., o elektronických komunikacích nijak řešena. Všeobecné obchodní podmínky poskytování služeb O2 (dostupné zde: https://www.o2.cz/file_conver/616505/_01___O2_Vseobecne_obchodni_podminky_01_10_2018.pdf) však v bodu 11.15. nadepsaném Úmrtí spotřebitele uvádějí: Úmrtím spotřebitele bude smlouva ukončena. Úmrtí je třeba věrohodně doložit. Dohodne-li se oprávněný dědic s O2 na užívání služeb, případně využívá-li aktivně služby i po smrti, přechází tím na něj účastnický vztah k dané službě.
V případě modemu i telefonu na splátky u společnosti O2 se jedná o koupi produktu, který je splácen v měsíčním vyúčtování se souvisejícími službami. Pokud společnost umožnila vrátit telefon a ukončila následné splácení, domníváme se, že by tak měla postupovat i u modemu.
Stížnost předáváme společnosti, aby mohla uvést důvod, pro který nelze modem vrátit.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den,
velmi nás mrzí vaše ztráta. Přijměte, prosím, upřímnou soustrast. Zároveň se omlouvám za vaši zkušenost.
Zařízení, které bylo zakoupeno pomocí úhrady na splátky nelze vrátit, jelikož je v majetku zákazníka. Naopak zařízení, které má od nás zákazník v pronájmu ( např. telefon k pevné lince), je možné kdykoliv navrátit. Děkujeme za pochopení.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Dobrý den,
děkuji za vaše vyjádření.
Nicméně se domnívám,že zařízení nemůže být majetkem zákazníka, protože zákazník zemřel.
Velmi mě mrzí, že ačkoliv jsme danou záležitost ohledně modemu zatím nedořešili, vystavili jste na jméno zemřelého fakturu za doplatek modemu.
Chtěla bych apelovat na lidskou stránku věci a věřím, že péče jak o stávající, tak i případné budoucí zákazníky je pro vás na prvním místě, stejně tak jako jejich zpětná vazba.
Všimla jsem si, že podobné případy byly již prostřednictvím dTestu řešeny ke spokojenosti zákazníka.
Děkuji vám za vaši vstřícnost.
S pozdravem
Denisa Nováková
Děkujeme stranám za součinnost.
Jestliže vlastnictví k věci přechází na zákazníka ve chvíli podpisu a nikoliv po zaplacení celé kupní ceny, měla by společnost nejspíše právo požadovat doplacení kupní ceny (resp. splátek).
V tomto případě se však domníváme, že by společnost mohla prospotřebitelsky vyhovět a přijmout modem zpět.
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla reagovat na žádost spotřebitelky.
Dobrý den,
chápu vás, je to však stejné, jako při zakoupení jakéhokoliv jiného spotřebiče na splátky (lednice...). Doplatek byl vyúčtován podle podmínek. Váš nesouhlas byl předán na specializované oddělení. Kolegové situaci prověří blíže a o výsledku vás budou informovat do jednoho měsíce.
S pozdravem
Lucie Zolichová
Guru pro Social Media, O2
Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.