Společnost


Kominictví od A do Z s.r.o.

Počet nahlášených stížností:1
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#61999Nevraceni peněz za uznanou reklamaci

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 19 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2022, před 2 lety

Jan Heřmánek

Znění stížnosti

Několikrát odložena práce na komíně (ze strany dodavatele), proto odstoupení od smlouvy a dodavatelem slíbeno vrácení plné částky zálohy.
Nejprve slíbeno, že peníze byly poslány doporučeně přes poštu, po měsíci, kdy nic nepřišlo mi dodavatel nedokázal dodat potvrzení o odeslání kvůli reklamaci na poště.
Po další komunikaci vždy slíbeno že hned večer/zítra budou peníze zaslaný na účet. Takto asi 14 dní.
Potom už nezvedání telefonů ani odpovídáni na zprávy.
Informoval jsem na všechny kontaktní body, že posílám předžalobní výzvu, ale bez odpovědi. Výzva se vrátila s tím, že na adrese už nebydlí.
Bohužel dodavatel komunikoval pouze telefonicky, nikdy nic nepotvrdil emailem ani SMS.
Proto uvádím telefonní čísla, na kterých zpočátku dodavatel reagoval (723632782, 723632783).


Produkt

Vložkování komínu


Požadované řešení

Vrácení zálohy v plné výši, jak bylo slíbeno (4000 Kč)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 11:12, před 2 lety

Podle § 2002 občanského zákoníku, může smluvní strana odstoupit od smlouvy bez zbytečného odkladu v případě, že druhá smluvní strana porušila smlouvu podstatným způsobem. Podstatné je přitom takové porušení povinnosti, o němž strana porušující smlouvu již při uzavření smlouvy věděla nebo musela vědět, že by druhá strana smlouvu neuzavřela, pokud by toto porušení předvídala; v ostatních případech se má za to, že porušení podstatné není.

V tomto případě zhotovitel porušil svoji povinnosti tím, že v ujednaném čase dílo neprovedl a objednatel tak má podle našeho názoru právo na odstoupení od smlouvy.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího.

Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.

Podnikatele je možné vyzvat k plnění tzv. předžalobní výzvou dle § 142a občanského soudního řádu, tak jak zde již spotřebitel podle popisu učinil. Zaslání předžalobní výzvy nikoho nezavazuje k podání žaloby u soudu. Ale při projednání sporu před soudem, má v případě úspěchu ten, kdo vyzval protistranu předžalobní výzvou, právo na náhradu nákladů řízení. Jejím zasláním je zároveň dlužník upozorněn na možnost uhradit dluh bez dalších soudních výdajů. Více informací ohledně náležitostí předžalobní výzvy je možné vyhledat na webové adrese www.dtest.cz/clanek-3511/predzalobni-vyzva.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 12:51, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitel využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.