Počet nahlášených stížností: | 3 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Koncem února jsme si nechali od společnosti Hanscraft provést montáž infrasauny s tím, že jsme je předem informovali (zaslali i fotografie),že podlaha ve sklepních prostorách je na jedné straně trochu zvednutá z důvodu zaústění odpadu. Technici provedli montáž a vše se zdálo být v pořádku. Po prvním saunování jsme však zjistili, že se podlaha sauny na pravé straně prohýbá a prkna hlasitě vržou. Hned po víkendu jsme napsali mail na prodejce se žádostí o odstranění závady.Technik, který montáž prováděl má prý týden dovolenou, ale jakmile se vrátí tak se nám ozvou.
Odpověď prodejce:
Vážená paní,
po prozkoumání fotografií (není moc vidět, jak je podlaha křivá) i po diskuzi ze servisním technikem jsme dospěli k názoru, že jinak vypodložit infrasaunu nepůjde. Jediným a nejlepším řešením je pozvat si dobrého zedníka, který Vám podlahu vyrovná do roviny, aby se infrasauna při vstupu a používání nehoupala. Věřte, že náš technik udělal vše pro to, aby infrasaunu dostatečně vypodložil.
Infrasaunu můžete zatím přemístit do jiného rohu, případně ji rozložit a po vyrovnání podlahy opět sestavit.
Dalším mailem jsme požádali prodejce, že pokud jejich technici provedli montáž za kterou jsme zaplatili tak žádáme aby zjednali nápravu (prodejce vůbec nebral na zřetel, že se sauna nehoupe nýbrž se prohýbá podlaha) v rámci reklamace. Od té doby jsme už nedostali žádnou odpověď. Prodejce na naši žádost už více nereagoval. Můžu vás prosím požádat o radu, jak mám dále postupovat? Děkuji
infrasauna Valencia
Požaduji aby technici, kteří prováděli montáž odstranili výše zmíněný problém aby se podlaha v sauně neprohýbala a z tohoto důvodu i hlasitě nevrzala.
|
Tweet |
Prodávající odpovídá spotřebiteli za to, že věc při převzetí nemá vady. Jestliže tomu tak není (např. věc nemá ujednané nebo očekávané vlastnosti), může se spotřebitel domáhat dodání nové věci bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, ale pokud se vada týká pouze součásti věci, může kupující požadovat jen výměnu součásti; není-li to možné, může odstoupit od smlouvy. Je-li to však vzhledem k povaze vady neúměrné, zejména lze-li vadu odstranit bez zbytečného odkladu, má kupující právo na bezplatné odstranění vady. Žádat lze i přiměřenou slevu.
Pokud bylo mezi stranami zároveň sjednáno, že věc bude sestavena na určitém místě, jednalo by se o smíšenou smlouvu a na montáž by se uplatnila úprava smlouvy o dílo. Podle ní má zhotovitel povinnost upozornit spotřebitel bez zbytečného odkladu na nevhodnou povahu příkazu, který mu objednatel dal. To neplatí, nemohl-li nevhodnost zjistit ani při vynaložení potřebné péče. Pokud zhotovitel spotřebitele takto upozorní a spotřebitel na svém příkazu trvá, nemá spotřebitel práva z vad vzniklých pro nevhodnost takového příkazu. Jestliže zhotovitel spotřebitele neupozorní, může se spotřebitel domáhat odstranění vady nebo žádat přiměřenou slevu.
Dobrý den,
rádi bychom k této stížnosti podotkli, že se zákazníkem jsme od samého začátku v kontaktu a že z naší strany bylo již navrženo několik způsobů řešení vzniklé situace. Tato stížnost nás tedy velice překvapila.
Pro upřesnění celé situace uvádíme, že příplatek za „montáž infrasauny“ zahrnuje pouze dopravu, vybalení z krabic, sestavení sauny, zprovoznění sauny, instruktáž ovládání a úklid a odvoz krabic a obalového materiálu. V montáži tedy nejsou zahrnuty stavební úpravy terénu či podlah.
Stavební připravenost (příprava místa, kam saunu umístit) je vždy povinností zákazníka. Toto místo by mělo být rovné a vhodné pro umístění dané sauny a předem připraveno zákazníkem. Technici přesto saunu smontují na místo, kam si zákazník určí, ale vždy na zodpovědnost zákazníka.
Při instalaci na místě technici zjistili, že nerovnost podlahy je cca 2-3 cm, tedy nikoli cca 0,5 cm jak se zdálo ze zaslaných fotografií a jak bylo avizováno zákazníkem. I přes upozornění technikem, že by sauna měla stát na rovném povrchu, si zákaznice přála saunu na daném místě sestavit. V rámci dobré vůle se technik pokusil saunu trochu vypodložit, aby nerovnost nebyla tak velká. Samozřejmě s tím, že případné poškození sauny (tímto způsobené) bude mít vliv na posouzení případné budoucí reklamace funkčnosti sauny. Paní si sestavenou saunu prohlédla, vyzkoušela, odsouhlasila a podepsala nám předávací protokol.
Dne 23.2. paní volala, že se ji nezdá podlaha sauny, že se kroutí a vrže. Toto jsme zamítli s tím, že sauna je konstruována na provoz a zatížení na rovné podlaze a že jakékoliv vypodložení či provoz sauny na nerovné podlaze může způsobit komplikace (vrzání podlahy, nedoléhaní dveří atd.) o čemž byla upozorněna před koupí i těsně před sestavením sauny.
Po následné komunikaci jsme paní dne 17.3. nabídli řešení, že buďto saunu přesuneme na rovnou podlahu, nebo že jsme ochotni odstoupit od kupní smlouvy a vrátit ji plnou kupní cenu, kterou nám zaplatila.
Dne 20.3. paní odpověděla, že si chce saunu ponechat, ale že by chtěla vrátit jen peníze za montáž, že si to nějak vypodloží sama. Chtěli jsme tedy přistoupit i na tuto možnost a tak by tedy konečnou cenu tvořila jen sauna a doprava sauny..
Na toto však zákaznice zareagovala tak, že opět změnila svůj požadavek. Tedy že požaduje vyrovnání podlahy, což (jak bylo uvedeno již výše) nebylo součástí dohodnuté montáže a naše firma se nezabývá stavební činností.
Z výše uvedeného vyplývá, že jsme paní dopředu dostatečně upozornili na to, že sauna má být na rovné podlaze a že vypodložení dle jejího přání není vhodné. A v podstatě bylo vykonáno mimo kupní smlouvu, jakožto projev dobré vůle technika. S paní jsme komunikovali od počátku, a i když neustále měnila své požadavky, snažili jsme se to dořešit do zdárného konce. Tudíž nás velmi překvapilo, když jsme se dne 3.4.. od dTestu dověděli, že paní na nás podala stížnost a to již 9.3.- tedy v době, kdy ještě o celé věci nebylo rozhodnuto a probíhala s ní komunikace.
Vzhledem k tomu, že se naše společnost nezabývá konstruováním podlah a stavební připravenost je vždy na straně zákazníka, jsme této paní opět nabídli následující možnosti:
1) vrátíme příplatek za montáž s tím, že odečteme dopravu, tj. vystavíme dobropis na předchozí fakturu (sauna + montáž s dopravou) a vystavíme novou fakturu (sauna + doprava)
2) odstoupíme od kupní smlouvy, saunu si odvezeme a vrátíme paní plnou kupní cenu (za předpokladu, že sauna nebude fyzicky poškozená zákazníkem)
S pozdravem
HANSCRAFT, s.r.o.
Spotřebitel nám v reakci na vyjádření společnosti zaslal následující komentář:
"Na nerovnost podlahy jsme Hanscraft upozornili sami, ještě před montáží, včetně zaslání fotografií prostoru, kde má být sauna umístěna. Byli jsme informováni, že technici si vezmou nějaký materiál na vypodložení, a na místě se uvidí, jestli bude možné saunu instalovat. Vzhledem k tomu, že saunu instalovali (technici měli možnost instalaci odmítnout s tím, že nemůžou ručit za její kvalitu) tak to zřejmě možné bylo a proto Hanscraft nese plnou odpovědnost za tento problém, který vznikl při instalaci a který požadujeme od samého počátku odstranit. Tvrzení Hanscraftu, že jsme byli technikem upozorněni na možné budoucí problémy se nezakládá na pravdě. Pokud by jejich technik nějakou takovou pochybnost měl, jistě by napsal tuto informaci (z důvodu vlastní ochrany) do předávacího protokolu – nic takového se nestalo. Technikům však můžeme vyslovit pouze pochvalu, skutečně se velice snažili a byli vstřícní i přesto, že jeden z nich měl zdravotní problémy. Bohužel došlo k chybě, která nebyla ihned po instalaci odhalena. Nespokojeni jsme však s následným laxním řešením reklamace, kdy odpovědní lidé nedokázali přijmout odpovědnost za pochybení.
Po prvním saunování, jsme zjistili, že podlaha sauny se na pravé straně prohýbá a vrže. S obavou, že by se mohla prošlápnout jsme toto zjištění sdělili prodejci , jako reklamaci 23.2. 2015. Zde se poprvé projevil jejich „prozákaznický“ přístup, protože první reakce od prodejce přišla až 5.3. s tím, že to s technikem u fotografií konzultovali s výsledkem, že to není jejich chyba a že si máme objednat zedníka. Ještě ten den jsme odpověděli, že zkoumání fotografií po montáži je bezpředmětné, a že požadujeme zjednání nápravy.
11.3. - jsme mailem u prodejce urgovali odpověď s upřesněním, že se sauna nehoupá, jak nám psal v mailu z 5.3. , ale na pravé straně se prohýbá a vrže podlaha.
Odpověď jsme obdrželi 13.3. s informací, že náš mail byl předán k posouzení reklamačnímu oddělení.
17.3. - odpověděl prodejce, že po posouzení (tentokrát servisním oddělením) bylo navrženo vrácení sauny prodejci nebo její přemístění.
20.3. - jsme odpověděli, že jsme se saunou jako takovou spokojeni a že neuvažujeme o jejím vrácení. Také jsme se podivovali nad řešením reklamace ze strany Hanscraftu. Předpokládali jsme, že tato společnost projeví více zájmu a vstřícnosti k zákazníkovi, že někdo přijede prověřit situaci přímo na místo, co vlastně reklamujeme, protože vám saunu bohužel nemůžeme přivézt ukázat. Dále jsme prodejci sdělili, že jsme problém konzultovali s truhlářskou firmou, která potvrdila naši domněnku, že vypodložení pravé strany podlahy by tento problém odstranilo, a že nemá na rozdíl od Hanscraftu s realizací problém. Proto jsme tedy navrhli, že pokud není Hanscraft schopen vlastními silami provést vypodložení podlahy, ať mi vrátí peníze za montáž a my si necháme provést vypodložení truhlářskou firmou.
V odpovědi ještě 20.3. mi prodejce napsal, že nám nemůže vyhovět, protože částka za montáž obsahuje i dopravu a po předělání faktury a změně DPH bychom museli ještě doplácet. Jako kompenzaci nám nabízel saunové drinky a závěsné misky s esencí dle výběru.
Na tento email jsem ještě 20.3. odpověděl , jako už v předchozích mailech, že pokud byla jejich techniky instalace provedena ručí za její kvalitu. A že žádám zaslání termínu, kdy dojde k nápravě. Od té doby se prodejce již neozval.
Chtěl bych poděkovat dTestu, protože jsem nedoufal, že s nápravou této reklamace ještě pohnu. Díky zahájení prověřování ze strany dTestu se mnou začal zase někdo z Hanscraftu komunikovat.
Přiznám se, že jsem poslední týden (kdy zase nikdo z Hanscraftu nereagoval na mail) velice vážně uvažoval o využití jejich nabídky o vrácení sauny, ale nyní již nemám ke společnosti Hanscraft žádnou důvěru. Po přečtení vyjádření Hanscraftu o průběhu reklamace se obávám, že bych od této firmy nedostal zpět celou částku, kterou jsem podle faktury uhradil.
Závěrem bych chtěl znovu opakovat svůj požadavek na vyřešení reklamace, který se nikdy nezměnil a na kterém stále trvám. Ať prosím Hanscraft zajistí provedení vypodložení podlahy sauny tak aby se neprohýbala a nevrzala."
Obecně platí, že dílo provádí zhotovitel samostatně, na svůj náklad a své nebezpečí. Pokud jde o příkazy spotřebitele, má jej zhotovitel upozornit na jejich nevhodnou povahu. Vyjádření stran se rozcházejí v tom, zda zhotovitel spotřebitele takto upozornil, důkazní břemeno zde leží na straně zhotovitele.
Pokud je na věci vada, lze se domáhat jejího odstranění. V tomto případě by však vada nespočívala ve vlastnostech věci nebo v montáži, ale v nevhodném umístění. Spotřebitel by se tedy nemohl domáhat odstranění takové vady opravou, ale mohl by požadovat přiměřenou slevu.
Z vyjádření obou stran plyne ochota vyřešit záležitost vrácením částky za montáž. Považujeme tedy za nejvhodnější takové řešení, tím spíše, pokud je spotřebitel schopen zajistit si nutné úpravy u třetího subjektu.
Spotřebitel nám ke stížnosti sdělil:
Dobrý den,
navrhované řešení dTestu považujeme z naší strany za přijatelné. Dle zjištění na internetu na portálu srovnání cen stojí sauna Valencia 34.000,- Kč včetně dopravy. Naše cena včetně montáže byla 35.200, Kč. Rozdíl tedy činí 1.200, Kč.
Požadujeme tedy vrácení částky 1.200, Kč za montáž. Tímto bychom považovali celou věc za uzavřenou.
S pozdravem
Zuzana a Tomáš Rýglovi
Hodnocení:
Komentář: Dobrý den,
chtěl bych vás informovat, že jsme od společnosti Hanscraft obdrželi požadovanou částku 1.200,- Kč za montáž. Naši reklamaci tedy považujeme za vyřízenou. Chtěl bych velice poděkovat dTestu za významnou pomoc při vyřizování této reklamace.
S pozdravem
Zuzana a Tomáš Rýglovi