Společnost


ELGAS Energy, s.r.o.

Počet nahlášených stížností:312
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:14
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62005Strong energy a elgas energy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 5 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2022, před 2 lety

David pokorny

Znění stížnosti

po spojeni strong energy a elgas energy dne26.5 2022 jsem do dnešního dne ani po urgencich nedostal ještě vyůčtovani za plyn červen 2021-červen 2022.Přišlo jenom od elgas energy dvakrát rozpis záloh s tím ,že druhy přišel navýšeny z 2900 na 6800 kč dne 9.9 2022 s první zálohou již 15.9 2022.Je možne z tohoto důvodu ukončit smlouvu u firmy elgas,když bez posledního vyůčtovaní nemůžu odstoupit od smlouvy a přejít k jiné společnosti ,i když zalatím sakční poplatek. V nemovitosti se nebydlí a každy rok vracejí za plyn třetinu záloh a nechci platit tak vysokou částku někomu kdo vůbec nekomunikuje s klienty.
děkuji


Produkt

vyčtovani a ukončení spokuprace


Požadované řešení

ukončení smlouvy s elgas


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 12:57, před 2 lety

K nedodanému vyúčtování:
Pokud spotřebiteli nebylo dodáno vyúčtování za vyúčtovací období, měl by spotřebitel uplatnit reklamaci. Reklamuje-li spotřebitel vyúčtování, je dodavatel povinen vyřídit reklamaci ve lhůtě 15 kalendářních dní. Nedodržení lhůty je sankcionováno v případě plynu částkou 750 Kč za každý den prodlení, nejvýše však do částky 7 500 Kč (dle § 16 odst. 3 písm. a) vyhlášky č. 545/2006 Sb.).

Ke zvýšení záloh:
Změna záloh je zpravidla možná, neboť zálohy často nebývají fixované/garantované. Je však nutné splnit několik podmínek - mezi hlavní patří informování spotřebitele o tomto zvýšení a vyhrazení si této možnosti ve smlouvě. U zvýšení záloh ale stále platí, že dle § 11 odst. 6 energetického zákona musí být zálohy nejvýše v rozsahu důvodně předpokládané spotřeby - nelze je tak zvýšit bezdůvodně (resp. na nedůvodnou výši). Spotřebitel zároveň může navrhnout její snížení. Pokud toto snížení bude o jednotky %, dodavatel energií požadavku často vyhoví bez námitek. V případě, že by však spotřebitel chtěl snížit zálohy o větší část, měl by dodavateli tento krok odůvodnit.

K možnosti ukončení:
Závazek lze vypovědět, ujednají-li si to strany nebo stanoví-li tak zákon. Je-li závazek vypovězen, zaniká uplynutím výpovědní doby. Lze-li však závazek vypovědět bez výpovědní doby, zaniká závazek účinností výpovědi. Tato výpovědní doba bývá stanovena ve smlouvě.

Spotřebitel by měl rovněž vést v patrnosti, zda neudělil plnou moc zprostředkovateli či zda jeho jménem nejedná na základě smlouvy jiná osoba. V současné době lze všechny tyto typy závazků vypovědět bez výpovědní doby a bez postihu dle § 11n Energetického zákona.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení spotřebitelských sporů při Energetickém regulačním úřadu. Podání návrhu na zahájení spotřebitelského sporu nepodléhá zaplacení správního poplatku. Více informací o tomto řízení může spotřebitel nalézt zde: https://www.eru.cz/mimosoudni-reseni-sporu. Kontakty na Energetický regulační úřad je možné nalézt zde: https://www.eru.cz/kontakty.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 12:33, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.