Společnost


Lidl Česká republika s.r.o.

Počet nahlášených stížností:789
Z toho za letošní rok:3
Stále v řešení:9
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 151 stížnostech.

#62007Reklamace talířů - eshop nekomunikuje

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

4 měsíce 8 dnů 16 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
08.11.2022, před 2 lety

Simona Berankova

Znění stížnosti

Dobrý den,

obracím se na Vás s prosbou o pomoc s dořešením reklamace u společnosti Lidl.

V eshopu jsem zakoupila sadu talířů, a to dne 15.9.2022. Po dodání jsem zjistila, že je jeden talíř v sadě rozbitý. Talíř jsem vyfotila a zaslala email, byla mi nabídnuta sleva cca 20kč, což jsem odmítla, ráda bych měla sadu kompletní. Bylo mi tedy sděleno, abych zaslala zboží zpět a bude mi zaslána nová sada. V příloze mailu mi byl zaslán štítek pro vrácení zboží - ten jsem neměla kde vytisknout, tiskárnu nemám - měla jsem tedy starost s balením sady, s tiskem štítku a ještě jsem musela krabici cca 12kg odnášet na podací místo PPL se dvěmi malými dětmi.

Dne 4.10.2022 jsem si vyzvedla novou sadu talířů, talíře přišly opět rozbité, tentokrát 2ks, nafotila jsem, zaslala mailem a od té doby je to vlastně stále v řešení. Žádala jsem společnost Lidl o zaslání 2 ks talířů nových. Od 4.10. mám sadu vybalenou na kuchyňské lince a čekám na odpověď. Zatím jsem se dočkala pouze mailu s dotazem, jakým způsobem byl balík zabalen, aby mohli posoudit, kde se stala chyba a následně mi přišel mail s nabídkou slevy cca 50kč.

Opravdu se mi nechce opět balit tak velkou a těžkou sadu, zařizovat tisk štítku u nějakých známých, tahat se s tím na podací místo. Na můj dotaz, proč mi nemohou zaslat 2 talíře v pořádku, stále nemám odpověď. Napsala jsem společnosti několik mailů a mám pocit, že mě naprosto ignorují.

Mockrát děkuji, hezký den, Beránková


Produkt

Sada porcelánového nádobí, 30dílná Číslo výrobku: 100339114002


Požadované řešení

Zaslání 2 ks talířů, které mám v sadě poškozené, vrácení peněz (nevyřešeno již více než 30 dní), popř. vrácení přiměřené částky (50kč je výsměch)


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 12:50, před 2 lety

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

O přijetí výrobku k reklamaci rozhoduje pracovník ihned, ve složitějších případech do 3 pracovních dnů. Vyřízení reklamace, jak je uvedeno výše, má proběhnout zásadně do 30 dnů od jejího uplatnění. Ustanovení § 19 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, rozvádí i další povinnosti prodávajícího v souvislosti s reklamačním procesem.

Pokud podnikatel nevyřídí reklamaci ve stanovené době (zásadně 30 dnů), jedná se o podstatné porušení smlouvy. Dle § 2002 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, má v takovém případě spotřebitel právo odstoupit od smlouvy. Podnikatel má po odstoupení povinnost vrátit spotřebiteli kupní cenu výrobku. Odstoupení od smlouvy lze oznámit kterékoliv pobočce podnikatele možnými prostředky komunikace, přičemž je nutné identifikovat kupní smlouvu, od které spotřebitel odstupuje.

Společnost reklamaci vyřídila dle popisu nejspíše přiměřenou slevou z kupní ceny, přednostně by ale reklamace měla být vyřešena odstraněním vady dle § 2106 odst. 1 občanského zákoníku. V tomto případě může spotřebitel mimo přiměřenou slevu, dle našeho názoru, také od smlouvy odstoupit dle § 2106 odst. 2 občanského zákoníku.

V návaznosti na to má prodávající povinnost mu vrátit v přiměřené době od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky v přiměřené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.11.2022 14:30, před 2 lety

Dobrý den, paní Berankova. Mrzí nás komplikace, které nastaly u Vašich objednávek. Pokud bychom měli možnost Vám zaslat v rámci této situace náhradní výrobek, učinili bychom tak, nicméně tuto možnost nemáme a z tohoto důvodu je nutné kompletní výrobek vrátit na naše logistické centrum, kde Vám po přijetí zboží budou vráceny peněžní prostředky. Pokud nechcete zboží vracet, je Vám nabídnuta adekvátní sleva z hodnoty zboží. Doporučujeme Vám obrátit se na náš zákaznický servis prostřednictvím zákaznické linky, kolegové se Vám rádi budou věnovat a situaci s Vámi dořeší. S pozdravem Lidl Česká republika v.o.s.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
17.3.2023 14:53, před rokem

Spotřebitelka již nevyužila možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.