Počet nahlášených stížností: | 606 |
Z toho za letošní rok: | 66 |
Stále v řešení: | 19 |
Dne 5.11.2022 jsem na prodejně v Brně, Kamenice chtěl uplatnit na informacích nárok na poukázku z důvodu čekání na pokladně delší jak 5 minut. Toto oznámení visí u každé pokladny! Paní na informacích mě odbyla se slovy, že na to nemám nárok protože ve frontě byli jen tři zákazníci a já jsem tam tak dlouho nečekal. Nebyla to pravda, já jsem byl čtvrtý a čekal jsem 8 minut. Podle mě by nemělo mít vliv počet lidí ve frontě. Navíc byly v té době otevřeny jen dvě pokladny. Požadoval jsem kamerový záznam, který by mé tvrzení potvrdil. Byl jsem také odmítnut. Požádal jsem ji ať mě zavolá vedoucího prodejny. Sdělila mě, že ona je vedoucí a že už se mnou nic řešit nebude.
Předpokládal bych, že pro prodejnu nebude problém slibovanou poukázku za čekání poskytnout. Zřejmě se tam spoléhají, že většina lidí tuto možnost neuplatní a těch pár "drzounů" jako já odbydou. Řešením je buď poskytovat slíbené a nebo sundat cedulky s klamavou reklamou.
|
Tweet |
Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.
Podle popisu vzniklé situace by se mohlo jednat o nekalosoutěžní praktiku, konkrétně pak klamavou reklamu podle § 2977 Občanského zákoníku. Zde je v odst. 2 písm. c) uvedeno, že při posuzování, zda je reklama klamavá, se přihlédne ke všem jejím výrazným znakům, zvláště se přihlédne k údajům, které reklama obsahuje ohledně podmínek, za nichž se zboží dodává nebo služba poskytuje.
Pokud by bylo prokázáno, že o klamavou reklamu skutečně jde, mohla by osoba, jejíž právo bylo nekalou soutěží ohroženo nebo porušeno, proti rušiteli požadovat, aby se nekalé soutěže zdržel nebo aby odstranil závadný stav. Dále může požadovat přiměřené zadostiučinění, náhradu škody a vydání bezdůvodného obohacení (§ 2988 OZ).
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Vážený zákazníku, děkujeme za Váš podnět. Dovolujeme si Vám sdělit, že podněty zákazníků společnosti Kaufland zpracovává Zákaznické centrum, na které se můžete s důvěrou obrátit na telefonním čísle 800 165 894 nebo prostřednictvím e-mailu kontakt@kaufland.cz. Zákaznické centrum, Kaufland Česká republika
Spotřebitel již nevyužil možnosti na vývoj případu reagovat, stížnost proto uzavíráme.