Společnost


Alza.cz a.s.

Počet nahlášených stížností:1367
Z toho za letošní rok:9
Stále v řešení:36
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

69%
31%
Toto skore je založeno na 305 stížnostech.

#62013Ztracená zaplacená objednávka

Stav stížnosti

vyřešeno

Celková doba trvání

4 dny 22 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
09.11.2022, před 2 lety

Zdeňka Nezhybová

Znění stížnosti

Objednávka vytvořena 11.10.2022 byla dle Alza.cz předána přepravci Zasilkovna dne 12.10.2022. Zaslaný kód pro kontrolu pohybu zboží nefungoval. Po kontaktování Zásiskovny mi bylo sděleno, že dané zboží zřejmě nebylo předáno prodejcem k přepravě a ať se obrátím na Alzu. Napsala jsem tedy 18.10.2022 dotaz a dostala jsem odpověď, že to prověří. Čekala jsem 10 dní a odeslala druhý email s dotazem zda již bylo zboží nalezeno a bylo mi odesláno nebo zda mi vrátí peníze. Tentokrát jsem se odpovědi nedočkala tak jsem 9.11.2022 zavolala na infolinku kde mi bylo slušně řečeno ať už nevolám, že se vše řeší a mám čekat na opověď emailem.


Produkt

Ochranná fólie Screenshield POCKETBOOK 740 InkPad 3 na celé tělo


Požadované řešení

Přála bych si doručit objednané zboží případně vrácení peněz abych zboží mohla zakoupit u spolehlivějšího prodejce než je ALZA.


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 12:05, před 2 lety

Pokud spotřebitel uhradil kupní cenu zboží, prodávající má povinnost zboží dodat. Pokud tak neučiní ve sjednaném termínu, ocitá se v prodlení. Pokud doba dodání nebyla sjednána, může spotřebitel požadovat dodání zboží ihned. Prodávající je poté povinen plnit bez zbytečného odkladu, nejpozději by mělo být plněno do 30 dní. Jestliže zboží nedodá, upozorní spotřebitel prodávajícího, že nedodal zboží včas a poskytne prodávajícímu přiměřenou lhůtu k dodání zboží (lze poskytnout i mlčky).

Pokud prodávající nedodá zboží ani ve lhůtě poskytnuté spotřebitelem, má spotřebitel nárok na odstoupení od smlouvy dle § 1978 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník. Odstoupením od smlouvy se smlouva ruší od počátku a strany si mají povinnost vrátit poskytnutá plnění.

V návaznosti na odstoupení od smlouvy má prodávající povinnost mu dle § 1832 odst. 1 občanského zákoníku vrátit do 14 dnů od tohoto odstoupení všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě smlouvy přijal, stejným způsobem. Zákon připouští pozdržení platby jedině v případě, že spotřebitel ještě nevrátil zboží nebo neprokázal jeho odeslání. Pokud taková skutečnost nenastala, není důvod k pozdržení vrácení peněžních prostředků spotřebiteli. Spotřebiteli doporučujeme, aby si doklady prokazující odstoupení i odeslání zboží uschoval.

Pokud prodávající nevrátí peněžní prostředky ve stanovené lhůtě, ocitá se v prodlení. Spotřebitel tak může požadovat úroky z prodlení dle § 1970 občanského zákoníku (ve výši stanovené nařízením vlády č. 351/2013 Sb.). Nevrácením částky v zákonné lhůtě se z ní stává bezdůvodné obohacení na straně prodávajícího, které je povinen dle § 2991 odst. 1 občanského zákoníku vydat spotřebiteli.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Reakce společnosti

Publikováno
10.11.2022 12:43, před 2 lety

Dobrý den,

děkuji za předání případu a Vaše vyjádření.

Celou záležitost jsem ověřila a bohužel došlo k pochybení jak u dodavatele, který zásilku dopravci nepředal, tak na naší straně, kdy byla ukončena komunikace bez řešení.
S paní Nezhybovou jsem již mluvila, dobropis jsme nechali proplatit na její účet a jako omluvu za vzniklou situaci jsem připojila dárkový šek.

Přeji hezký zbytek dne,
Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
11.11.2022 08:25, před 2 lety

Děkujeme za odpověď.

Žádáme spotřebitelku o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Uzavření stížnosti

Publikováno
14.11.2022 08:51, před 2 lety


Zdeňka Nezhybová

Hodnocení: