Počet nahlášených stížností: | 600 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 3 |
Jako nevědomý člověk jsem chtěla udělat radost svým blízkým a koupit vstupenky na interpreta Hanse Zimmera, který bude příští rok v Praze. Společnost Viagogo to má velice dobře vymyšlené, jelikož Vám na google vyskočí jako první a pokud jste se s podobnými společnostmi dříve nesetkali, nevíte, co na vás po kliknutí na tento odkaz čeká. Následně Vás tato společnost začne emocionálně vydírat a tlačit do co nejrychlejšího nákupu vstupenek, je jedno jakých, hlavně že se k nim člověk dostane, tím, že vám přes celou obrazovku blikají jména a místa, odkud si zrovna lidé koupili vstupenky. Máte dojem, že jich velmi rychle ubývá a že si musíte s nákupem pospíšit. Poté uděláte obrovskou a hloupou chybu, ze které není cesty zpět. Koupíte od nich vstupenky. Mám za sebou nákup 3 vstupenek, které se na oficiálních stránkách prodávají jedna za 1500. Dohromady jsem na Viagogo zaplatila 9397. Nevím si rady, jsem zoufalá, vypadá to, že neexistuje způsob, jak tyto vstupenky stornovat. Jen je opět přes viagogo prodat. Jsem mladý člověk, který nemá opravdu peníze navíc a když jsem si přála udělat své rodině radost a zadlužit se tím, ukázalo se, že jsem peníze vyhodila úplně zbytečně do vzduchu a nikdo mi už nepomůže. Moc bych potřebovala celý nákup zrušit, elektronické vstupenky stornovat a vrátit peníze v plném rozsahu.
Koncert Hanse Zimmera 2.6.2023 - vstupenky
Vzhledem k tomu, že pro mě každá koruna znamená v životě hodně, bych potřebovala zrušit svou objednávku a dostat všechny peníze zpátky. Neprodávat své vstupenky, jak viagogo nabízí, ale zrušit je, stornovat a dostat zpět své peníze. Nechci mít s touto společností již nic společného.
|
Tweet |
Společnost dle svých obchodních podmínek vystupuje v právním vztahu pouze jako zprostředkovatel prodeje, spotřebitel tak smlouvu uzavírá s třetí osobou, která však nemusí být podnikatelem. V takovém případě, kdy prodávající nevystupuje v právním vztahu jako podnikatel, se ustanovení na ochranu spotřebitele nepoužijí.
Pokud by se jednalo o vztah mezi podnikatelem a spotřebitelem, spotřebitel by dle § 1837 písm. j) občanského zákoníku od smlouvy odstoupit nemohl, jelikož se v tomto případě jedná o využití volného času - koupě lístků na koncert k určitému datu.
Vzhledem k tomu, že vstupenky byly dle popisu dodány, domníváme se, že nárok na stornování objednávky ze strany spotřebitele nebude uznán.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Švýcarsku), nemůže se spotřebitel obrátit na Českou obchodní inspekci ani Evropské spotřebitelské centrum. V případě, že se spor nepodaří vyřešit smírnou cestou bude se spotřebitel moci obrátit na dozorový orgán v zemi sídla společnosti.
Webové stránky jsou dostupné na tomto odkazu:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home.html?_organization=1008%2C1079
Na nich mají umístěný kontaktní formulář, skrze tento můžete dozorový orgán oslovit:
https://www.konsum.admin.ch/bfk/de/home/das-bfk/kontakt.html
Dle obchodních podmínek společnosti je také možné se obrátit na Českou obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.