Počet nahlášených stížností: | 153 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Minulý týden při otevření mobilu se na displei objevilo změřte si svůj tlak a mějte jej pod kontrolou. Tlak jsem si změřil a bez jakéhokoliv dalšího oznámení měření bylo ukončeno. Koncem týdne mi přišla SMS že platba 99,00 Kč proběhla a že děkuji za platbu. Vše že bude ve faktuře operátora 02 awww buzzmobil. Osobní návštěvou v 02 Olomouc Šantovka jsem nic nevyřídil a s touto firmou že nemají nic společného a mám zablokovanou další platbu.Toto se povedlo, další SMS mne upozorňuje od buzz, ať navštívím svého operátora a uvolním platbu Dalším šetřením na sránkách internetu jsem zjistil, že nejsem sám a stížnosti tohoto druhu jsou již od roku 2019 a 02 je neřeší a nechává své zákozníky takto podvodně okrádat. Žádnou smlouvu nebo ceník služeb jsem neviděl ani nepotvrzoval. Je mi 80 roků nevím jak toto ukončit.
Nevím jak dál, prosím o pomoc dalšího řešení, které povede k ukončení této zlodějny.
|
Tweet |
Spotřebitel je povinen platit pouze za služby, které si prokazatelně objednal. V případě sporu bude muset tuto skutečnost prokazovat podnikatel, v opačném případě nemá na plnění právní nárok a jedná se tak o bezdůvodné obohacení, přičemž platí, že ten, kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení.
Pokud prodávající požaduje platbu za službu, kterou spotřebiteli dodal, ačkoli si ji spotřebitel neobjednal, mohly být naplněny znaky agresivní obchodní praktiky, jež patří mezi zakázané nekalé obchodní praktiky podle zákona o ochraně spotřebitele. Spotřebitel by v takovém případě mohl žádat náhradu škody, která mu vznikla v souvislosti s porušením zákonné povinnosti ze strany prodávajícího.
Užitečné informace nalezne spotřebitel taktéž na webové adrese: http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/kde-reklamovat-sluzby. Blíže k možnostem odhlášení služby na http://www.platmobilem.cz/pro-verejnost/zruseni-objednavky-predplatneho-na-premium-sms.
Na žádost spotřebitele může operátor zablokovat tyto platby, jak již dle popisu spotřebitel učinil. Je vhodné ovšem kontaktovat i poskytovatele služby s výpovědí (možného) závazku, která však není uznáním oprávněnosti pohledávky.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Vzhledem k tomu, že se jedná o zahraniční podnikatelský subjekt (zahraniční subjekt se sídlem ve Španělsku), doporučujeme spotřebiteli, aby se v případě nevyřešení situace v mimosoudním řešení sporů, obrátil na Evropské spotřebitelské centrum působící při České obchodní inspekci například prostřednictvím internetových stránek www.evropskyspotrebitel.cz , které bezplatně, rychle a efektivně pomáhá spotřebitelům řešit spory s obchodníky z jiného členského státu EU, Islandu nebo Norska.
Kontakty na ESC ČR:
adresa: Štěpánská 15, 120 00 Praha 2
e-mail: ECCnet-CZ@ec.europa.eu
telefon: 296 366 155
www.evropskyspotrebitel.cz
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.