Počet nahlášených stížností: | 1 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, moje maminka si dne 14.7.2021 koupila polohovací masážní křeslo za 6924 Kč. Po roce a něco ji praskla deska v křesle. Křeslo se poslalo na reklamaci a ta byla dnes zamítnuta z důvodu nadměrného zatížení křesla. Maminka žije sama a v křesle seděla jen ona a to ho nepoužívala každý den. Maminka má cca 73 kg. Takže o nadměrné zatížení opravdu jít nemůže. Křeslo koupila přes e-shop.
Tohle je jejich vyjádření:
DATUM: 03. 11. 2022
Odpověď na reklamaci
Vážená Panì,
reagujeme na Vaši reklamaci č. *** jejímž předmětem Masážní polohovací křeslo tmavě šedé textil
Reklamovaná závada: prasklá konstrukce
K poškození došlo vlivem nadměrného zatížení nebo prudkého nadlimitního zatížení došlo k rozlomení hlavní konstrukce. Pokud by se jednalo o výrobní vadu, závada by se projevila již bez-prostředně po prvních použitích.
Vaše reklamace byla zamítnuta.
Ještě mají ve svých obchodních podmínkách uvedeno, že pokud se po jejich vyjádření k reklamaci neozveme co s křeslem mají dál dělat. Tak za každý den uložení u nich si budou účtovat 20 Kč úschovné.
Křeslo k reklamaci jim maminka poslala na svoje náklady.
Řeším to za maminku, protože ta s internetem tak dobře neumí.
Děkuji
S pozdravem Krupíková
https://www.zahrada-xl.cz/elektricka-masazni-kresla/masazni-polohovaci-kreslo-tmave-sede-textil/
Maminka by nejraději chtěla vrátit peníze. Pokud by to nešlo, tak poslat nové křeslo.
|
Tweet |
Spotřebitel může uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době 24 měsíců od převzetí. Podnikatel má dle § 19 odst. 3 zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, povinnost vyřídit reklamaci bez zbytečného odkladu. Nejdelší možná lhůta je přitom zásadně 30 dní.
Pokud prodávající reklamaci zamítne a písemně odůvodní, ale spotřebiteli důvody zamítnutí nepřijdou příliš přiléhavé na tuto situaci, může se spotřebitel ještě před zahájením sporu obrátit na soudního znalce pro vypracování znaleckého posudku, kterým poté bude rozporovat odůvodnění zamítnuté reklamace. Vyjde-li posudek ve prospěch spotřebitele, je nutné se opět obrátit na prodejce (nejlépe formou doporučeného dopisu s dodejkou) s odstoupením od smlouvy z důvodu nevyřízení reklamace včas a řádně, což prokazuje právě přiložený posudek znalce. Cenu posudku lze oprávněně požadovat jako účelně vynaložený náklad spojený s reklamací (viz rozhodnutí Krajského soudu v Hradci Králové sp. zn. 19 Co 470/2005). Seznam znalců je k dispozici na internetové stránce Ministerstva spravedlnosti ČR www.justice.cz nebo na www.dtest.cz/soudni-znalci.
Po vyřízení reklamace si zboží spotřebitel musí vyzvednout, jinak je prodejce oprávněn účtovat mu skladné. V obchodních podmínkách společnosti je uvedeno následující: "Pokud si zákazník reklamované zboží nevyzvedne ve lhůtě 30 dnů od ukončení reklamace nebo nedodá podklady pro jeho zaslání, je společnost PRT Group s.r.o. oprávněna požadovat po zákazníkovi poplatek ve výši 20Kč za každý další den uskladnění. Tímto okamžikem přechází na zákazníka rovněž nebezpečí ztráty, zničení, poškození a nahodilé zkázy reklamovaného zboží."
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.