Počet nahlášených stížností: | 408 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den, ráda bych vyřešila vrácení dvou vstupenek na přestavení Pán ledu zakoupené na 4.4.2020. Telefon jejich vyzvání, ale není možné se s někým kontaktovat, abych zjistila jakékoliv informace. O společnosti v insolvenci jsem se dozvěděla až nyní, protože jsem pátrala na internetu, co se děje, nikdo nás nekontaktoval a neinformoval. Dosud mi vždy přišel e-mail, že se termín posouvá. Prošvihla jsem tedy i lhůtu k přihlášení své pohledávky k insolvenčnímu soudu - MS Praha. Jak můžete napsat, že:soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele? My také nemáme čas denně vysedávat u počítače a vyhledávat informace, když nás tedy nikdo nekontaktuje. Přeci musí být nějaké řešení, jak lidem se zakoupenými vstupenkami pomoci (když to zjistili až po lhůtě soudu).
Pán ledu, vrácení vstupenek
vrácení peněz za vstupenky
|
Tweet |
Za „běžných“ okolností by měl spotřebitel právo na vrácení peněz, neboť si u společnosti objednal službu, která mu nebyla poskytnuta – ze strany poskytovatele by se jinak jednalo o bezdůvodné obohacení, neboť k zadržování částky nemá právní nárok.
Společnost 30. 6. 2021 na svých stránkách (https://vstupenky.ticket-art.cz/) oznámila, že na sebe vyhlásila tzv. mimořádné moratorium, upravené v § 127a insolvenčního zákona. V případě vyhlášení mimořádného moratoria je společnost částečně chráněná proti svým věřitelům, ale dále může provozovat svoji podnikatelskou činnost.
Nicméně dne 23.9. 2021 se situace změnila a usnesením Městského soudu v Praze byl vyhlášen konkurs. Po vyhlášení konkursu měli spotřebitelé stanovenou lhůtu na přihlášení svých pohledávek k insolvenčnímu soudu. V tomto případě lhůta pro podání přihlášek do insolvenčního řízení uběhla 23. 11. 2021 (z veřejně dostupných zdrojů: https://isir.justice.cz/isir/ueu/evidence_upadcu_detail.do?id=C8279A750B543FADE05333F21FAC264F) a k pozdním podáním se nepřihlíží.
Insolvenční rejstřík je veřejně přístupný pro každého. Dlužníka jakožto právnickou osoby pak lze dohledat podle názvu firmy, popřípadě jejich identifikačního čísla (IČO). Soud, správce ani sám dlužník nemá povinnost informovat své věřitele. V insolvenci se veškerá rozhodnutí a výzvy zveřejňují pouze elektronicky.
Jestliže spotřebitel neuplatnil svou pohledávku včas, možnost získání peněz zpět je minimální.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.