Počet nahlášených stížností: | 1367 |
Z toho za letošní rok: | 9 |
Stále v řešení: | 36 |
Dobrý den,
nedávno jsem reklamoval mobilní telefon. Problém byl s displejem, který začal zvláštně problikávat. Nejednalo se o nepřetržité blikání, ale zkrátka
jednou za čas byl displej zcela nečitelný.
Postupoval jsem dle pokynů reklamace a odstranil jsem veškeré příslušenství jako byl kryt. Ochranné skla jsem ponechal, z důvodu, aby bylo zřejmé, že
v tomto ohledu jsem chtěl vždy předcházet jakémukoliv poškození. Ochranné sklo na displej jsem zakoupil současně s telefonem, další ochranné sklo na zadní fotoaparát jsem zakoupil později jinde.
Telefon byl do reklamace přijat, po uběhnutí doby na vyřízení opravy jsem převzal telefon - ihned na pobočce jsem se ptal prodávajícího, proč byly sejmuty ochranné skla, které po sejmutí již neplní svou funkci (na jedno použití).
- u ochranného skla displeje - situaci chápu, protože došlo během opravy k výměně displeje a baterie
Nicméně na dotaz, proč bylo sundáno i ochranné sklo zadního fotoaparátu na druhé straně (které nebylo součástí reklamace) mi bylo sděleno, že to můžou při kontrole zboží udělat. Tím pádem je ochranné sklo dále již nepoužitelné.
Společnost později na mou námitku proti reklamaci mi nabídla slevový kupón ve výši 200 kč.
S tím jsem nesouhlasil, protože jenom ochranné sklo na zadní fotoaparát jsem zakoupil za 350 kč.
Později jsem usoudil, že nebýt poruchy displeje, nemusela nastat reklamace a nemuselo být sundáno ani jedno ochranné sklo - zajímá mě, zda tedy mám nárok na úhradu škody na obou ochranných skel?
Prosím Vás o informaci, zda mám nárok vzniklou "škodu" nebo nikoliv.
Samsung Galaxy A52s
Dle mého názoru by bylo nejlepší variantou uvést telefon do stavu před reklamací, tj. aby mi společnost na své náklady na některé z poboček aplikovala obě ochranné skla ve stejné nebo obdobné kvalitě. (ochrana displeje a zadního fotoaparátu)
|
Tweet |
Ze zákona odpovídá v souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci. Reklamační protokol by v tomto případě mohl sloužit k prokázání stavu věci v době předání k reklamaci, pokud by vzhledem k povaze poškození (zjevné) bylo možné předpokládat, že bude v protokolu v rámci zhodnocení stavu věci uvedeno.
Provedením reklamace věc ztratila své zhodnocení, které získala doplněním určitého příslušenství, které je od ní neoddělitelné, resp. po jeho oddělení zcela ztrácí na hodnotě a je znovu nepoužitelné. Spotřebiteli tak vznikla škoda, za kterou nenese odpovědnost, neboť nebýt závady na věci samotné, nikdy by nebylo nutné ji reklamovat, a tudíž by ani nedošlo ke škodě v podobě ztráty příslušenství (ochranné fólie či skla).
Máme za to, že společnost by měla spotřebiteli příslušenství bezplatně poskytnout jako naturální náhradu škody, a to v souladu s § 2951 občanského zákoníku.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
Dobrý den, pane Vaňho, ověřoval jsem celý případ a postup servisního střediska a mohu Vám nyní sdělit, že po dodání dokladů o koupi k ochranným sklům, přednímu i zadnímu, Vám vyplatíme náhradu škody. Tedy cenu skel, předního i zadního. Fotografii nebo sken daňového dokladu můžete poslat sem, nebo na e-mail: stiznosti@alza.cz. Děkuji za spolupráci a za komplikace se Vám omlouvám.
Za oddělení péče o zákazníky Alza.cz
Standa
Dobrý den,
velmi si vážím rychlé reakce a děkuji za to.
přední ochranné sklo bylo zakoupeno společně s telefonem. (č. ***), cena 245,--
Zadní ochranné sklo - nemohu dohledat účtenku, ale zakoupil jsem v prodejně Datart. Šlo o typ - tvrzené sklo FIXED na fotoaparát Samsung Galaxy A52/A52 5G, mohl bych dodat čestné prohlášení.
(mám stále k dispozici odlepené ochranné sklo pro ověření)
S pozdravem Pavel Vaňha
Děkujeme stranám za součinnost.
Číslo objednávky bylo přesunuto do neveřejné sekce "referenčních údajů".
Stížnost nyní přeřazujeme na společnost, aby mohla informovat o dalším postupu.
Dobrý den, pane Vaňho,
ověřoval jsem Vaši reklamaci ASRE22849794, celý případ a postup servisního střediska, a mohu Vám nyní sdělit, že po dodání dokladů o koupi k ochranným sklům, přednímu i zadnímu, Vám vyplatíme náhradu škody. Tedy cenu skel, předního i zadního. Za sklo na displej Vám tedy budeme moci vystavit kompenzaci ve výši jeho ceny. Co se týče skla na fotoaparát, za dané situace (kdy jsme mi e-mailem odpověděl, že k němu doklad nemáte) jsem schopen Vám nabídnout kompenzaci ve výši 100 Kč.
Napište mi prosím, jestli s tímto řešením souhlasíte a pro urychlení mi také můžete v odpovědi napsat číslo svého bankovního účtu.
Děkuji za spolupráci a pochopení.
Za oddělení péče o zákazníky
Standa, Alza.cz
Dobrý den,
bohužel nesouhlasím s kompenzací. V této době opravdu neseženu ochranné sklo na fotoaparát za 100 kč. Jak říkám, mohl bych dodat čestné prohlášení, že jsem ho zakoupil v Datartu a že šlo o typ, jak jsem již předtím uvedl (ochranné sklo FIXED). (cena na trhu se stále 349,--)
Nicméně bych souhlasil, že mi zašlete jako kompenzaci 199 korun - nejlevnější ochranné sklo vhodné na můj mobilní telefon, který prodáváte na Alza.cz.
odkaz zde:
https://www.alza.cz/alzaguard-lens-protector-pro-samsung-galaxy-a52-a52s-5g-a72-cerne-d7197047.htm?o=1
Žádám Vás o přehodnocení celé záležitosti.
S pozdravem
PV
Děkujeme stranám za součinnost.
Pro zaplacení celé částky by spotřebitel musel prokázat o jaké sklíčko šlo. Nejsme si jistí, nakolik je to s ohledem na podobnost těchto produktů možné bez dokladu o zakoupení (účtenka, výpis z karty apod.).
Protože spotřebitel požádal společnost o přehodnocení záležitosti a přiložil konkrétní produkt (od této společnosti), který by odpovídal jeho požadavkům, přeřazujeme stížnost zpět na společnost, aby se k žádosti mohla vyjádřit.
Dobrý den,
děkuji za vaše vyjádření.
Na základě dohody s panem Vaňhou byly navráceny finanční prostředky za obě poškozená sklíčka.
Přeji hezký zbytek dne, Kateřina, Alza.cz - Oddělení Péče o zákazníky
Děkujeme za odpověď.
Žádáme spotřebitele o potvrzení výše uvedeného a případně o uzavření stížnosti.
Hodnocení:
Komentář: Celá záležitost byla nakonec vyřešena. V blízké době budou proplaceny obě ochranná skla (dislpej, fotoaparát)
Zpětně mě trochu mrzí, že to nešlo ihned na poprvé - tedy v okamžiku, kdy jsem přijímal reklamovaného zboží a upozornil je na vzniklé škody. Protože tenhle postup je zdlouhavý a není příjemný pro obě strany. Moc děkuji Dtestu