Počet nahlášených stížností: | 661 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 0 |
Dobrý den,
od společnosti czc.cz jsem si objednala špuntová bezdrátová sluchátka.
Dorazily 31.10.2022, kdy jsem je i vyzvedla, rozbalila a zjistila, že nefunguje správně nabíjení, nefunguje světelná kontrolka při pokusech o reset/připojení k zařízení a tím pádem sluchátka nejsou pro žádná zařízení viditelná. Nedošlo tedy ani k vyzkoušení zvukové funkčnosti v uších jako takové - nebylo jak.
Hned druhý den jsem sluchátka odvezla osobně vrátit na provozovnu s důvodem, že nefungují. Okamžitě mi bylo nabídnuto vrácení ve čtrnáctidenní lhůtě s vrácením peněz do 15.11. - to jsme tedy se zaměstnankyní podepsali.
Dne 9.11. mi ale ze společnosti dorazil e-mail, že vrácení není z hygienických důvodů možné, tudíž mi sluchátka zašlou zpět a můžu je reklamovat. Nejsem s tímto řešením spokojená, protože vrácení mi bylo nabídnuto zaměstnancem firmy, podepsáno, reklamace ani výměna nebyla nabídnuta, i když jsem o sluchátka dále projevila zájem. S vrácením peněz jsem tedy počítala a sluchátka si už zakoupila jinde.
Jednání firmy se mi nelíbí z důvodu nedodržení dojednaného dokumentu. Byla bych ochotná se i domluvit, pokud by v mailu padla alespoň omluva za pochybení zaměstnance - ale omluva ani pokusy o domluvu nepadly. Firma si stojí za tím, že mi sluchátka zašle zpátky a dokument o vrácení jako by neexistoval.
Já si stojím za tím, že pokud zboží jednou přijali zpět, měli by dostát svým závazkům. Já jako zákazník nepochybila - sluchátka zákonem není zakázáno vracet, jen je obchodu umožněno je nepřijmout - obchod je ale zpět v tomto případě už přijal. Nepřišlo mi to zvláštní, protože jiné obchody vrácení sluchátek nabízejí a samy si je dezinfikují pro další prodej.
I obchod czc.cz má na svých stránkách i kategorii prodeje použitých/rozbalených sluchátek, proto nechápu, kde je zrovna zde problém a proč společnost nadále řeší záležitost tímto způsobem.
Sluchátka Realme Buds Air 2, špunty, bezdrátová
Vrácení peněz podle Záznamu o převzetí zboží vráceného ve čtrnáctidenní lhůtě
|
Tweet |
Dle § 430 občanského zákoníku jednání zaměstnankyně na pobočce, která umožnila odstoupení od smlouvy ve 14denní lhůtě bez udání důvodů, zavazuje podnikatele.
Dle § 1837 písm. g) zákona 89/2012 Sb., občanský zákoník, spotřebitel nemůže odstoupit bez udání důvodu od smlouvy o koupi zboží v uzavřeném obalu, které spotřebitel z obalu vyňal a z hygienických důvodů jej není možné vrátit zpátky. Dle České obchodní inspekce "se musí však jednat o hygienický, utěsněný obal, který zboží chrání" (viz blíže na https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/spotrebitelsky-pruvodce/). Nebylo-li zboží v takovém obalu, lze od smlouvy odstoupit bez ohledu na hygienické důvody. Pokud zboží v takovém obalu bylo, je možné odstoupit jen tehdy, nebrání-li tomu hygienické důvody.
Je věcí individuálního posouzení, kam až dopadá výjimka odůvodněná "hygienickými důvody". Máme za to, že výjimku je nutné vykládat pro spotřebitele nejpříznivěji (viz nález Ústavního soudu ČR, sp. zn. IV. ÚS 2989/16), a tedy restriktivně.
O nemožnosti odstoupení z hygienických důvodů měl být však spotřebitel řádně informován společností již při koupi produktu.
Podle našeho názoru se tato výjimka na sluchátka zabalená "pouze" do krabičky nevztahuje a v takovém případě by spotřebiteli mělo být umožněno odstoupit od smlouvy do 14 dnů od převzetí zboží.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Více informací o mimosoudním řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese www.adr.coi.cz.
Společnost CZC.cz s.r.o. se rozhodla nevyužít možnosti mimosoudního řešení sporů a nadále je ochotna s nespokojenými zákazníky komunikovat pouze prostřednictvím svého zákaznického centra, oddělení reklamací, případně stížností. Co se týče dalšího řešení sporů se spotřebiteli, rozhodla se společnost spolupracovat pouze se službou mimosoudního řešení sporů při České obchodní inspekci (ADR ČOI). Služba VašeStížnosti.cz je založena na principu oboustranné dobrovolnosti, proto jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.