Společnost


České dráhy, a.s.

Počet nahlášených stížností:1035
Z toho za letošní rok:1
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62050Průvodčí nás vyhodil z vlaku

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

9 minut 44 sekund

Detail stížnosti

Publikováno
10.11.2022, před 2 lety

Lukáš Chlouba

Znění stížnosti

Na lince z Cerekvice nad Bystřicí do Hradce Králové v čase 12:22... Chtěl jsem ve vlaku platit kartou ale Paní průvodčí se nechtěl načíst platební terminál. Po tom co jsme to zkusili 3x nás následně průvodčí vyhodila z vlaku. Se slovy že máme mít příště hotovost.


Požadované řešení

Sleva


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
10.11.2022 16:54, před 2 lety

Přijmout platbu kartou není povinností podnikatele, pokud se k tomu nezavazuje (např. v obchodních podmínkách). Cestující však musí mít platný jízdní doklad, pokud chce využívat služby dopravců. V opačném případě by došlo v souladu s přepravními podmínkami společnosti k vyloučení cestujícího z přepravy.

Zakoupit doklad lze i přímo ve vlaku. Pokud si však cestující mohl jízdenku zakoupit v nástupní stanici, kde započal svoji jízdu, bude mu přičtena k ceně jízdného i manipulační přirážka ve výši 40,- Kč, která se platí za vystavení jízdenky ve vlaku.

Chování zaměstnanců nepodléhá přímo právním normám. Mezilidské vztahy se řídí zejména zásadami slušnosti. Pracovník jedná za společnost, která by měla mít zájem na jeho vhodném chování k zákazníkům, lze se tedy setkat i s různými kodexy, které zaměstnavatelé vypracovávají pro své zaměstnance. Vzhledem k výše uvedenému je vhodné se stížnostmi směřujícími pouze na chování zaměstnanců obrátit přímo na jejich nadřízené.

Na základě dohody se společností České dráhy, a.s. (ČD), informujeme, že vzhledem k právní úpravě v oblasti železniční přepravy je pro vyřešení Vašeho požadavku nutné oslovit přímo dopravce ČD na kontaktech uvedených dále.

Vaši případnou stížnost, podnět či požadavek související s přepravou cestujících lze podat elektronicky prostřednictvím Kontaktního formuláře na https://www.cd.cz/kontaktni-formular/ nebo písemně na adrese: České dráhy, a. s., stížnosti, P. O. Box 24, 110 15 Praha 1. Stížnosti vyřídí ČD do jednoho měsíce, v odůvodněných případech do tří měsíců. O výsledku šetření budete informováni zasláním vyrozumění na Vámi uvedenou e-mailovou nebo poštovní adresu.

Zároveň je na stránce www.cd.cz, v sekci „Čím se řídíme“, možné seznámit se s přepravními podmínkami, zejména právy plynoucími z uzavřené přepravní smlouvy – nákupu jízdenky. Podrobnosti lze získat na https://www.cd.cz/info/cim-se-ridime/-25808/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.