Společnost


United Shops s.r.o.

Počet nahlášených stížností:6
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:0
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

#62079Tiskárna během dopravy do opravny poškozena barvou - nevstřícnost opravny k řešení problému

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 měsíce 2 dny 23 hodin

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2022, před 2 lety

Zdenka Macháčková

Znění stížnosti

Špatná domluva s opravnou ohledně reklamace tiskárny, chtěla jsem problém řešit sama s PPL a proto jsem zaslala následující - přepravu přes PPL jsem provedla přesně dle vašich instrukcí. Pokud tímto způsobem k sobě svážíte zakázky, je vaší zodpovědností zajistit hladký průběh přepravy, zejména označení zásilky jako citlivé na zacházení a aby takto s nimi bylo i zacházeno. Já jsem řidiče PPL upozornila z vlastní vůle, o jakou zásilku se jedná a že s ní musí adekvátně zacházet. Tento postup odsouhlasil, samozřejmě ústně, navíc neměl k dispozici ani štítek k zásilce, což je opět vaše zodpovědnost, vzhledem k tomu, že zakázka k odeslání vzniká mezi vámi a firmou PPL a já jsem zde pouze jako prostředník, který balíček předává. Tiskárnu jsem přepravci odevzdávala ve stavu k opravě, ne jako zcela zničenou vylitým inkoustem. Opět, pokud k této situaci došlo, je vaší povinností řešit situaci s firmou PPL, a ne se mnou. Vaše tvrzení o otevřeném víčku toneru není ničím podložené, trvám na tom, že jsem tiskárnu předávala s uzavřeným víčkem. Z vaší strany se v tomto případě jedná pouze o svalování viny na zákazníka, což je nepochopitelné v situaci, kdy vaše práce na zákaznících závisí.

K řešení s PPL od vás potřebuji číslo zásilky, datum převzetí balíčku a fotografie stavu tiskárny po rozbalení balíčku, které lze použít pro reklamaci.
Po odeslání této žádosti jsem obdržela pouze fotky a na následující dotaz ohledně balíčku a zaslání čísla zásilky byla odeslána lakonická odpověď NE. Veškerou komunikaci s firmou mám uloženou a mohu ji vám dát k dispozici. Děkuji.
S pozdravem
Macháčková Zdenka


Produkt

tiskárna Tank Ink Wireless 415


Požadované řešení

Vzhledem k tomu, že jsem posílala tiskárnu na opravu - chybně tiskly barvy a jinak byla zcela funkční a opravna mi vrací zcela nefunkční tiskárnu, žádám o adekvátní peněžní kompenzaci


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2022 15:07, před 2 lety

Reklamovat zboží lze i prostředky umožňujícími dálkovou komunikaci. Lze tedy společnosti oznámit uplatnění nároků z vadného plnění např. skrze kontaktní e-mail. V tomto oznámení je vhodné popsat vady výrobku a navrhnout požadované řešení, lze přiložit i ilustrační video či fotografie vady. Prodávající pak na základě popisu může reklamaci (rovnou) vyhovět, anebo si od spotřebitele zboží vyžádat k posouzení vady. Lhůta v těchto případech běží ode dne uplatnění reklamace prostředkem umožňujícím dálkovou komunikaci; při případné přepravě zboží se lhůta staví po dobu této přepravy.

Prodávající je povinen spotřebiteli vydat písemné potvrzení o tom, kdy spotřebitel právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký způsob vyřízení reklamace spotřebitel požaduje; a dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Nesplnění této povinnosti je správním deliktem a může být sankcionováno ze strany České obchodní inspekce, které spotřebitel může dát podnět pro porušení zákona o ochraně spotřebitele.

V souladu s ustanovením § 2944 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, za poškození, ztrátu nebo zničení věci odpovídá ten, kdo ji převezme za účelem splnění své povinnosti ze smlouvy. Není rozhodné, jak ke škodě došlo, jestli někdo porušil povinnost nebo ne, zda se tak stalo při vlastním plnění závazku nebo při přepravě či skladování věci.

Vzhledem k uplatněné reklamaci a výběru přepravy zboží přes společnost PPL u společnosti United Shops, přepravu a následné poškození zásilky by měl řešit s přepravní společností prodejce.

V tomto případě spotřebitel musí prokázat, že zboží předal přepravci řádně zabalené a bez vad (mimo reklamované). Spotřebitelům doporučujeme před odesláním věc řádně zdokumentovat.

Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, má spotřebitel možnost obrátit se na mimosoudní řešení sporů při České obchodní inspekci. Tato služba je bezplatná. Odkaz na podání návrhu na zahájení mimosoudního řešení sporů je možné vyhledat na webové adrese https://www.coi.cz/informace-o-adr/.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.2.2023 13:11, před rokem

Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.

V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009. Dále může spotřebitelka využít možnost mimosoudního řešení spotřebitelských sporů při České obchodní inspekci. Více informaci k uvedené službě lze nalézt na webové adrese www.adr.coi.cz.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.