Společnost


ELMONT-CH, spol. s r. o.

Počet nahlášených stížností:32
Z toho za letošní rok:0
Stále v řešení:2
Zobrazit všechny stížnosti na společnost

Hodnocení spokojenosti

100%
0%
Toto skore je založeno na 1 stížnostech.

#62081Neoprávněné stržení peněž při odstoupení od smlouvy

Stav stížnosti

uzavřeno

Celková doba trvání

3 dny

Detail stížnosti

Publikováno
11.11.2022, před 2 lety

Jiří Piškula

Znění stížnosti

Dobrý den, předesílám, že v tomto případě nesdílím stížnost, ale rovnou i informace jak řešit problémy se společností Elmont-ch. V květnu jsem zakoupil TV v ceně 9800,- Kč a po třech dnech používání jsem nebyl spokojen a v náhradním obalu jsem ji zaslal zpět. Obchodník mi zaslal zpět částku sníženou o 2811,- Kč za údajné poškození a chybící originální obal. Tento postup jsem reklamoval, obchodník nereagoval a telefonicky se zapíral. Navíc jsem zjistil, že tentýž typ TV prodává "v náhradním obalu" na svém webu a dokonce za vyšší cenu. Obchodník reagoval až na předžalobní výzvu s tím, že žádný z argumentů neuznal. Mým právníkem byl podán platební příkaz a po rozkladu žalované firmy Elmont-ch došlo k soudu. Na soudním státní zástupce firmy ustoupil od argumentu poškození TV s tím, že důkazní břemeno je na jeho straně a je složité (podle nás však spíše protože již TV přeprodal) a spor byl tedy jen o to, zda je obal součástí výrobku a zda neoriginální obal a výplně mohly způsobit škodu ve výši téměř 30% ceny nového výrobku. To soud samozřejmě nedávno pravomocně zamítl a společnost prohrála s tímto výsledkem:
Musí vrátit zbytek kupní ceny + zákonné úroky z prodlení, musí zaplatit cca 22500,- za právní výdaje obou stran + 400, -poplatek za podání žaloby.
Celkem přes 25000,- Kč za to, že se pokusil zákazníka neoprávněně připravit o necelé 2811,- Kč. Tento soudní spor byl podle soudcem prvním svého druhu. Vzhledem k tomu, že již je zde precedens doporučuji všem jít stejnou cestou: předžalobní výzva, platební příkaz popřípadě soud. Věřím, že majitel firmy se již poučil a bude projevovat větší ochotu k jednání se zákazníkem. Když ne, máte výborné vyhlídky na vítězství u soudu.


Produkt

nákup na e-shopu


Požadované řešení

jen zveřejnění


Sdílejte

Máte za to, že je obsah této stížnosti nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.

Vyjádření dTestu

Publikováno
14.11.2022 14:39, před 2 lety

Vzhledem k tomu, že se jedná o již vyřešenou stížnost, bude toto podání uzavřeno. Ponecháváme jej však veřejné pro spotřebitele, kteří mají podobný problém, jako možný postup řešení, jak dostát navrácení peněz v případě neoprávněného stržení při odstoupení od smlouvy.

Máte za to, že je obsah tohoto vyjádření nezákonný, nebo neslučitelný s našimi smluvními podmínkami? Takový obsah můžete nahlásit zde.