Počet nahlášených stížností: | 4 |
Z toho za letošní rok: | 0 |
Stále v řešení: | 1 |
Dostali jsme vyúčtování za energie přeplatek, týden na to opravnou fa s dalším preplatkem, a přeplatek na plyn, a info dopis o zaslání 3500 Kč podporu od státu, z první fa nám zaslali penize a zbytek cca 6000 ne, nemůžu se dovolat a nereagují ani na emaily.co mám dělat?Nerozumím ani tomu,když nás převedli na První českou energii, jak je možné, že nám mají dát 3500 Kč.
Vrátit přeplatek el.energie, plynu a 3500 ,-Kč od státu
|
Tweet |
Ke společnosti První česká energie a.s.:
Na stránkách společnosti General Energy je uvedeno, že dne 16.8.2022 došlo k převodu částí společnosti zabývající se prodejem elektřiny a zemního plynu koncovým zákazníkům na společnost První česká energie a.s. V důsledku toho dochází s účinností od 6.9.2022 k přechodu smluv o dodávce energií pod společnost První česká energie a.s. bez změn se stejnými podmínkami a ceníkem.
Kontakty na společnost První česká energie a.s.:
- adresa: Ovocný trh 572/11, 110 00 Praha 1 – Staré Město,
- email: info@prvniceskaenergie.cz,
- telefon: 800 430 430 (8:00 - 16:00).
K přeplatkům:
V tomto případě by se mohlo jednat o bezdůvodné obohacení. Zadržuje-li podnikatel peněžní prostředky spotřebitele bez právního důvodu, jedná se o bezdůvodné obohacení (ve smyslu § 2991 a násl. občanského zákoníku). Kdo se bezdůvodně obohatil, je povinen získaný majetkový prospěch vrátit ochuzenému bezprostředně po výzvě. Pokud tak neučiní, ocitá se v prodlení a ochuzený má možnost navíc požadovat zákonný úrok z prodlení od prvního dne prodlení.
Pokud se nelze s dodavatelem spojit, doporučujeme jej kontaktovat písemně prostřednictvím doporučeného dopisu s dodejkou.
Převedením k nové společnosti došlo i k přechodu práv a povinností původní společnosti na První českou energii a.s.. Spotřebitel tudíž může přeplatek požadovat i po této nové společnosti.
Ke státnímu příspěvku:
Státní příspěvek neboli úsporný tarif má podobu dotace ze státního rozpočtu a putuje přímo k dodavateli energií. Dodavatel by následně měl snížit spotřebiteli účet za energie. Pomoc s energiemi přes úsporný tarif měla společnost General Energy/První česká energie zohledňovat už ve fakturách za říjen.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitel může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.
Nepodaří-li se spor vyřešit smírnou cestou, může se spotřebitel obrátit na Energetický regulační úřad (www.eru.cz), jenž rozhoduje spory mezi spotřebiteli a obchodníky o splnění povinností ze smluv, jejichž předmětem je dodávka nebo distribuce elektřiny, plynu nebo tepelné energie.
Společnost byla o podané stížnosti informována, bohužel však dosud neprojevila zájem se k případu vyjádřit. Vzhledem k tomu, že služba VašeStížnosti.cz funguje na principu oboustranné dobrovolnosti, jsme nuceni stížnost uzavřít.
V případě potřeby další právní konzultace se spotřebitelka může obrátit na naši poradnu na telefonní lince 299 149 009.